Az orosz cégek elsősorban együttműködésekben érdekeltek az orosz kereskedelmi és iparkamara németországi megbízottja szerint, hogy korszerűbbé váljanak, a nemzetközi porondon jobban pozícionálják magukat, s kínálatukat a "Made in Germany" feliratot viselő termékekkel bővítsék.
A tendencia a diverzifikálás irányába mutat, már nemcsak a nyersanyagszektor áll az orosz cégek érdeklődésének a középpontjában. Csak néhány példa: Alekszej Mordasov tavaly novemberben 3,02 százalékot szerzett a TUI-ban; Oleg Gyeripaszka a német Hochtief (Ausztriában a Strabag) résztulajdonosa lett; Rusztam Akszenyenko orosz üzletember jelenleg az Escada divatcég fő részvényese 26 százalékkal, Alekszander Lebegyev az Öger Tours utazási vállalatban szerzett érdekeltséget.
Nem csak az ismert milliárdosok törekszenek azonban németországi befektetésekre, más cégek is Németország felé veszik az irányt. Van orosz tőke már az Air Berlin diszkont légitársaságban, a rostocki és wismari hajógyárban, tévécsatornákban, a Kalina kozmetikai cégnek a Dr. Scheller kozmetikai vállalatban is, az orosz államvasút pedig a Deutsche Bahn privatizációja iránt érdeklődik.
Mindez a kamarai vezető szerint csak a kezdet, természetes következménye az orosz gazdaság dinamikus növekedésének. S bár a német partnerekben vannak még fenntartások az orosz tőke eredetét illetően, az orosz cégek egyre átláthatóbb működése, professzionális megjelenése fokozatosan eloszlathatja ezeket a félelmeket - véli.
Német adatok szerint orosz cégek 2000-ben húszmilliárd dollárt fektettek be külföldön, az idén a befektetések várhatóan átlépik a kétszázmilliárd dollárt.