A legnagyobb ilyen jellegű kutatás negyven országra terjedt ki, és a vizsgált cégek összesen mintegy másfél millió dolgozónak adnak munkát. Az 1350 munkaadóról mintegy 1,1 millióan mondtak anonim módon véleményt. A kutatás módszertana szerint a pontszámok kétharmadát a munkavállalók által megválaszolt kérdőívek eredményei adták, egyharmadát pedig objektív szempontok, tehát a cégek által alkalmazott gyakorlatok, az általuk vállaltan elismert értékek.
Az intézet gazdasági vezetője, Williams Johnson szerint a mostani recesszió egyben bizalmi válság is. Az üzleti életben kevesebb lett a jóhiszeműség, és a cégeknek törekedniük kell rá, hogy dolgozóik kötődését megőrizzék vagy visszaszerezzék - áll a Humán Rent hírlevelében.
"A jelenlegi gazdasági nehézségek közepette különösen fontos, hogy megvédjék a bizalom légkörét a munkahelyeken. A száz legjobb munkahely bebizonyította, hogy náluk jó dolgozni, és minden cégnek követnie kellene példájukat" - zárta gondolatait a vezető.