2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gyorséttermi láncok és édességipari cégek megkerülni látszanak azokat a törvényeket, amelyek megtiltják az egészségtelen ételek internetes reklámozását.

A New Advertising Standards Association szabályozása szerint az Egyesült Királyságban tilos az interneten és a hagyományos médiában is gyerekeknek reklámozni a gyorséttermi termékeket. Ugyanakkor a New Media Age magazin szerint ezek a társaságok a weboldalaikon található játékokkal, videókkal és rajzfilmekkel próbálják megcélozni ezt a korosztályt. Az olyan cégek mint a McDonalds, a Kinder, a Hubba Bubba és a Haribo kiskapukat keresnek, hogy elérjék a gyerekeket mint potenciális fogyasztókat - idézi a lapot a BBC News.

A McDonalds szerint nincs gond az internetes játékaival. "Azokat legálisan helyeztük el az oldalainkon, és a 16 éven aluliaknak elvileg engedélyt kell kérniük a szüleiktől, mielőtt belépnek az úgynevezett gyerek zónába. A játékaink a szórakoztatásról szólnak, és nem arról, hogy az általunk kínált menük választására akarnánk bírni a gyerekeket" - közölte a cég egy nagy-britanniai szóvivője.

A Haribo közölte: már régóta tesznek azért, hogy biztosítsák a felelős marketinges tevékenységet. Hozzátette, a cég soha nem pozícionálta úgy az ételeit, mintha azok az egészséges étkezés részei lennének.

Az Intuitive Media kutatása - amely során háromezer gyermeket kérdeztek meg - szerint a válaszadók 43 százaléka nagyobb valószínűséggel választja azt az ételt, amelyet az interneten lát. 64 százalékuk pedig azt a választ adta, hogy rendszeresen látogatja a gyorséttermek honlapjait.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!