A New Advertising Standards Association szabályozása szerint az Egyesült Királyságban tilos az interneten és a hagyományos médiában is gyerekeknek reklámozni a gyorséttermi termékeket. Ugyanakkor a New Media Age magazin szerint ezek a társaságok a weboldalaikon található játékokkal, videókkal és rajzfilmekkel próbálják megcélozni ezt a korosztályt. Az olyan cégek mint a McDonalds, a Kinder, a Hubba Bubba és a Haribo kiskapukat keresnek, hogy elérjék a gyerekeket mint potenciális fogyasztókat - idézi a lapot a BBC News.
A McDonalds szerint nincs gond az internetes játékaival. "Azokat legálisan helyeztük el az oldalainkon, és a 16 éven aluliaknak elvileg engedélyt kell kérniük a szüleiktől, mielőtt belépnek az úgynevezett gyerek zónába. A játékaink a szórakoztatásról szólnak, és nem arról, hogy az általunk kínált menük választására akarnánk bírni a gyerekeket" - közölte a cég egy nagy-britanniai szóvivője.
A Haribo közölte: már régóta tesznek azért, hogy biztosítsák a felelős marketinges tevékenységet. Hozzátette, a cég soha nem pozícionálta úgy az ételeit, mintha azok az egészséges étkezés részei lennének.
Az Intuitive Media kutatása - amely során háromezer gyermeket kérdeztek meg - szerint a válaszadók 43 százaléka nagyobb valószínűséggel választja azt az ételt, amelyet az interneten lát. 64 százalékuk pedig azt a választ adta, hogy rendszeresen látogatja a gyorséttermek honlapjait.