2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A gyorséttermi láncok és édességipari cégek megkerülni látszanak azokat a törvényeket, amelyek megtiltják az egészségtelen ételek internetes reklámozását.

A New Advertising Standards Association szabályozása szerint az Egyesült Királyságban tilos az interneten és a hagyományos médiában is gyerekeknek reklámozni a gyorséttermi termékeket. Ugyanakkor a New Media Age magazin szerint ezek a társaságok a weboldalaikon található játékokkal, videókkal és rajzfilmekkel próbálják megcélozni ezt a korosztályt. Az olyan cégek mint a McDonalds, a Kinder, a Hubba Bubba és a Haribo kiskapukat keresnek, hogy elérjék a gyerekeket mint potenciális fogyasztókat - idézi a lapot a BBC News.

A McDonalds szerint nincs gond az internetes játékaival. "Azokat legálisan helyeztük el az oldalainkon, és a 16 éven aluliaknak elvileg engedélyt kell kérniük a szüleiktől, mielőtt belépnek az úgynevezett gyerek zónába. A játékaink a szórakoztatásról szólnak, és nem arról, hogy az általunk kínált menük választására akarnánk bírni a gyerekeket" - közölte a cég egy nagy-britanniai szóvivője.

A Haribo közölte: már régóta tesznek azért, hogy biztosítsák a felelős marketinges tevékenységet. Hozzátette, a cég soha nem pozícionálta úgy az ételeit, mintha azok az egészséges étkezés részei lennének.

Az Intuitive Media kutatása - amely során háromezer gyermeket kérdeztek meg - szerint a válaszadók 43 százaléka nagyobb valószínűséggel választja azt az ételt, amelyet az interneten lát. 64 százalékuk pedig azt a választ adta, hogy rendszeresen látogatja a gyorséttermek honlapjait.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!