A Richter azért választotta az internettelefonos hálózatot, mert jövőbiztos megoldást keresett a vállalat számára. A cég korábban úgy döntött, hogy a hagyományos hálózat fejlesztése helyett - legalábbis a kutatás-fejlesztési központban - átáll az IP telefóniára. A vállalat a technológia szállításával a Cisco-t, míg a kivitelezéssel a T-Systemset bízta meg. Ezek a cégek egy pályázaton nyerték el a munkát.
A Richter az új IP telefónia rendszerrel szemben - az alapvető funkcióin és szolgáltatásain kívül - számos egyéb elvárást is támasztott. A hálózatnak ugyanis együtt kell működnie a cég többi épületében megmaradó hagyományos telefonrendszerrel, másrészt meg kellett felelnie a cég tevékenységéből adódó szigorú biztonsági követelményeknek.
A cég azt is elvárta a kivitelezőktől, hogy az épület építészeti kialakításához szorosan illeszkedjen az új rendszer, valamint felhasználóbarát módon üzemeljen. Az új rendszer bevezetése leállás nélkül, munkaidőn túli és hétvégi munkavégzéssel zajlott.