A névváltoztatás a nagykereskedelmi láncot működtető Metro International DL AG kezdeményezése alapján, a Legfelsőbb Bíróság jogerős ítélete nyomán született, áll a társaság közleményében.
„A metropol szó - ahogyan a metro is - a metropolisz szóból ered, utalva az olvasói célközönségre és a terjesztési területre. Magyarországon sokan még mindig a földalatti közlekedési eszköz nevére asszociáltak a Metróról, ezért már többször terveztük a névváltoztatást" – közölte Hivatal Péter, a kiadó vezérigazgatója.
A vezérigazgató hangsúlyozta, a változás csak a lap elnevezését érinti, semmi másra – tartalomra, layoutra, terjesztési vagy hirdetési területre - nincs hatással.
„A nemzetközi Metro lapcsoport 21 országban van jelen, és ezekben az országokban különböző nevek alatt érhető el, mivel ebben a kérdésben a helyi kiadók viszonylag szabad kezet kapnak. Korábban Metropol néven jelent meg a lap például Lengyelországban is, bár a magyar kiadó választását nem ez, hanem a piaci környezet, a lap pozícionálása befolyásolta” – tette hozzá Hivatal Péter.