A névváltoztatás célja, hogy a csoport legismertebb márkaneve, a Nielsen kerüljön fókuszba. A névváltással együtt megújul a vállalat arculata is. Ennek jele leghamarabb a társaság weboldalán látható (www.nielsen.com). Az új vállalati arculat elemeit fokozatosan vezetik be 2007 során.
"A Nielsen az információ-szolgáltató szektor nagy nevei közé tartozik" - kommentálta a bejelentést David L. Calhoun, a The Nielsen Company elnök-vezérigazgatója. Az integrált marketing és média szolgáltatásokat nyújtó brand több mint 75 éve van jelen a piacon.
Az elnök-vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a vállalatcsoport minden tagja ezentúl a Nielsen elsődleges márkanevet viseli. Az ACNielsen, Nielsen Media Research, Spectra, Homescan, BASES, Claritas és egyéb neveket - márkaértéküket természetesen megőrizve - a Nielsen elsődleges márkanévhez kötik majd.
A vállalat tevékenységének középpontjában a marketing és médiainformációs szolgáltatások állnak, így a Nielsen név világosabban fejezi ki pozícióját és szerepét a piacon. "Minden eddiginél jobban összpontosítunk az integrált marketing és médiaszolgáltatásokra, amelyekkel feltárjuk megbízóink növekedési lehetőségeit. Képesek vagyunk rá, hogy teljes mértékben megvilágítsuk a fogyasztók viselkedését ügyfeleink részére, ismereteket nyújtsunk nekik új piacaikról és nagy értékű üzleti megoldásokról" - tette hozzá Calhoun.
A The Nielsen Company magyar piackutató leányvállalatát 1991-ben alapították, és rövid idő alatt az élelmiszer- és háztartási vegyiáru-kereskedelem információforrásává fejlődött. Legkeresettebb szolgáltatása a Kiskereskedelmi Index, amely akár hetenként is aktuális értékesítési adatokat bocsát a piaci szereplők rendelkezésére. Igazgatója 2004 decembere óta Szalókyné Tóth Judit.