Az utazók 24 százaléka viszont már járt az afrikai, észak-amerikai, ázsiai, dél-amerikai, valamint az ausztrál kontinens valamely nagyvárosában, derül ki a British Airways és a hg.hu oldal közös, 1.059 fő megkérdezésével készített júliusi felméréséből.
Az óceán túlpartjára a megkérdezettek 53 százaléka nyaralás céljából, 18 százaléka üzleti ügyben, 17 százaléka rokonok és barátok látogatása végett, 12 százalékuk pedig tanulás miatt és egyéb magánügyben utazik.
Tengeren túli utazásai során a magyarok Hong Kongot (14 százalék), New Yorkot (13 százalék), Los Angelest, Torontót, Thaiföldet (hat-hat százalék) és Miamit (öt százalék) keresik fel leggyakrabban.
Lehetőségeink és vágyaink között azonban éles határvonal húzódik. A felmérésben megkérdezettek a már meglátogatott desztinációkkal szemben ugyanis Ausztrália, Mexikó és a karibi térség, valamint Hawai, Dubai és Brazília világvárosaiba utaznának el a legszívesebben, ha az anyagiak nem számítanának.
A lapunkhoz is eljuttatott felmérés szerint utazásai megtervezéséhez tízből kilenc magyar "világjáró" napjainkban már csak az internetet használja: 47 százalékuk szállást, 42 százalékuk szabadidős programokat, 37 százalékuk pedig repülőjegyet is foglalt már online.
Az internetes tájékozódási pontok között a keresők (36 százalék), az utazásra szakosodott portálok (21 százalék), az utazási irodák honlapjai (17 százalék), a légitársaságok és a szállodák site-jai (11 százalék), valamint a linkgyűjtemények (tíz százalék) a legnépszerűbbek.
Menedzsment Fórum