2p

Ma már több Uber-autó közlekedik New York utcáin, mint sárga taxi.

A város Taxi és Limuzin Bizottsága által a héten közzétett adatok szerint 14 088 regisztrált Uber-autó és 13 587 sárga taxi furikázik a metropoliszban.

Ez azonban korántsem jelenti a hagyományos taxik népszerűségének csökkenését. A mutatók szerint a sárga taxik napjában nagyjából 440 ezer, míg az Uber-autók mindössze 20-30 ezer fuvart bonyolítanak. Ennek oka, hogy az Uber-autónak gyakran a sofőr a tulajdonosa, aki kevesebb mint negyven órát dolgozik egy héten, míg a sárga taxik többsége vállalati tulajdonban van, egy járműhöz több sofőr tartozik és az autók szinte egész nap úton vannak.

A közösségi utazásmegosztó szolgáltatás 2011-ben jelent meg New Yorkban és azóta egyre nő a népszerűsége. A taxik és az Uber-autók viteldíjai hasonlóak, habár néhány Uber-utas nehezményezi, hogy nagyobb járművek esetén többet kell fizetni, és csúcsforgalomban, rossz idő, vagy ünnepnapok esetén változhat a fuvardíj. Sokak szerint az Uber-autók megszaporodásával minden sofőr átlagjövedelme csökken.

Az amerikai központú Uber már Európa sok országában jelen van, és munkamódszere már számos helyütt éles tiltakozásokat váltott ki. A szolgáltatás lényege, hogy a rendszerhez csatlakozó (hivatásos vagy akár nem hivatásos) autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a ezen a rendszeren keresztül történik.

Például most a hétvégén Budapesten: Ekkora gyomrost a budapesti taxisok még nem kaptak

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!