A város Taxi és Limuzin Bizottsága által a héten közzétett adatok szerint 14 088 regisztrált Uber-autó és 13 587 sárga taxi furikázik a metropoliszban.
Ez azonban korántsem jelenti a hagyományos taxik népszerűségének csökkenését. A mutatók szerint a sárga taxik napjában nagyjából 440 ezer, míg az Uber-autók mindössze 20-30 ezer fuvart bonyolítanak. Ennek oka, hogy az Uber-autónak gyakran a sofőr a tulajdonosa, aki kevesebb mint negyven órát dolgozik egy héten, míg a sárga taxik többsége vállalati tulajdonban van, egy járműhöz több sofőr tartozik és az autók szinte egész nap úton vannak.
A közösségi utazásmegosztó szolgáltatás 2011-ben jelent meg New Yorkban és azóta egyre nő a népszerűsége. A taxik és az Uber-autók viteldíjai hasonlóak, habár néhány Uber-utas nehezményezi, hogy nagyobb járművek esetén többet kell fizetni, és csúcsforgalomban, rossz idő, vagy ünnepnapok esetén változhat a fuvardíj. Sokak szerint az Uber-autók megszaporodásával minden sofőr átlagjövedelme csökken.
Az amerikai központú Uber már Európa sok országában jelen van, és munkamódszere már számos helyütt éles tiltakozásokat váltott ki. A szolgáltatás lényege, hogy a rendszerhez csatlakozó (hivatásos vagy akár nem hivatásos) autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a ezen a rendszeren keresztül történik.
Például most a hétvégén Budapesten: Ekkora gyomrost a budapesti taxisok még nem kaptak
MTI