3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) kiáll a közszolgáltatáson kívüli menetrend szerinti autóbuszjáratok indítása mellett, mivel azzal magasabb színvonalú és költséghatékonyabb lesz a szolgáltatás - közölte a NiT Hungary az MTI-vel.

A szervezet tagjai, mint ahogy a múltban sem, úgy most sem kiváltságos elbánást kérnek, csupán lehetőséget arra, hogy magas minőségű szolgáltatásaikat akár állami támogatás nélkül, a köz számára hatékonyan biztosíthassák. Az ipartestület meggyőződése, hogy a magyar közlekedési munkamegosztás arányait komoly veszély fenyegeti. A közösségi közlekedés részaránya Magyarországon évről évre csökkenő tendenciát mutat, ami gazdasági és környezeti szempontból egyaránt kedvezőtlen. Az elöregedő járműpark, a romló minőségű szolgáltatások miatt a közforgalmú közlekedést egyre inkább háttérbe szorítja a személygépjárműves közlekedés. Az ipartestület ez ellen szeretne érdemben tenni, megmutatva, hogy a közösségi közlekedés lehet európai színvonalú - áll a közleményben.

A NiT Hungary a kedvezőtlen folyamat megállításának egyedüli lehetőségét a magántőke mind nagyobb arányú bevonásában látja. A magánvállalkozók ezen külön szolgáltatásaikra nem kérnek állami ellentételezést, valamint megfontolhatónak tartják a jelenleg érvényben lévő költségvetésből történő finanszírozási rendszer - a költségvetés számára - kedvezőbb átalakítását. Az ipartestület fontosnak tartja, hogy eloszlassa a Volán vállalatok szakszervezeti dolgozóinak félelmeit, hiszen egyetért azzal, hogy a magánszolgáltatás megjelenése nem járhat együtt a közszolgáltatás sérelmével.

A magánfuvarozók a közösségi közlekedés színvonalának emelésében nem ellenfélként, hanem partnerként tekintenek a Volán vállalatokra, a vasúttársaságokra és az ott dolgozókra. Meggyőződésük, hogy az általuk nyújtott szolgáltatás emelheti a közösségi közlekedés színvonalát és visszacsábíthat utasokat az egyéni közlekedést választók közül, így hozzájárulhat a magyar közlekedéspolitika által megfogalmazott stratégiai célok eléréséhez.

A mostani közlemény előzménye, hogy október 6-án nem adott engedélyt a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) az OrangeWays-nek belföldi távolsági autóbuszjáratok indításához.

Három nappal később a Volán Szakszervezetek Együttműködési Fóruma közölte, hogy a közösségi közlekedésből "kimazsolázni" egy-egy nyereséges távolsági járatot könnyű, de ellenkezik a hatályos jogszabályokkal, a távolsági járatok egy része is csak árkiegészítéssel nyereséges. E hét szerdán az autóbuszokra kitűzött zöld szalaggal tiltakoznak a Zala Volán szakszervezetei "a Volánokkal szemben indított tudatos és szervezett támadások ellen".

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!