A szervezet tagjai, mint ahogy a múltban sem, úgy most sem kiváltságos elbánást kérnek, csupán lehetőséget arra, hogy magas minőségű szolgáltatásaikat akár állami támogatás nélkül, a köz számára hatékonyan biztosíthassák. Az ipartestület meggyőződése, hogy a magyar közlekedési munkamegosztás arányait komoly veszély fenyegeti. A közösségi közlekedés részaránya Magyarországon évről évre csökkenő tendenciát mutat, ami gazdasági és környezeti szempontból egyaránt kedvezőtlen. Az elöregedő járműpark, a romló minőségű szolgáltatások miatt a közforgalmú közlekedést egyre inkább háttérbe szorítja a személygépjárműves közlekedés. Az ipartestület ez ellen szeretne érdemben tenni, megmutatva, hogy a közösségi közlekedés lehet európai színvonalú - áll a közleményben.
A NiT Hungary a kedvezőtlen folyamat megállításának egyedüli lehetőségét a magántőke mind nagyobb arányú bevonásában látja. A magánvállalkozók ezen külön szolgáltatásaikra nem kérnek állami ellentételezést, valamint megfontolhatónak tartják a jelenleg érvényben lévő költségvetésből történő finanszírozási rendszer - a költségvetés számára - kedvezőbb átalakítását. Az ipartestület fontosnak tartja, hogy eloszlassa a Volán vállalatok szakszervezeti dolgozóinak félelmeit, hiszen egyetért azzal, hogy a magánszolgáltatás megjelenése nem járhat együtt a közszolgáltatás sérelmével.
A magánfuvarozók a közösségi közlekedés színvonalának emelésében nem ellenfélként, hanem partnerként tekintenek a Volán vállalatokra, a vasúttársaságokra és az ott dolgozókra. Meggyőződésük, hogy az általuk nyújtott szolgáltatás emelheti a közösségi közlekedés színvonalát és visszacsábíthat utasokat az egyéni közlekedést választók közül, így hozzájárulhat a magyar közlekedéspolitika által megfogalmazott stratégiai célok eléréséhez.
A mostani közlemény előzménye, hogy október 6-án nem adott engedélyt a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) az OrangeWays-nek belföldi távolsági autóbuszjáratok indításához.
Három nappal később a Volán Szakszervezetek Együttműködési Fóruma közölte, hogy a közösségi közlekedésből "kimazsolázni" egy-egy nyereséges távolsági járatot könnyű, de ellenkezik a hatályos jogszabályokkal, a távolsági járatok egy része is csak árkiegészítéssel nyereséges. E hét szerdán az autóbuszokra kitűzött zöld szalaggal tiltakoznak a Zala Volán szakszervezetei "a Volánokkal szemben indított tudatos és szervezett támadások ellen".
MTI/Menedzsment Fórum