A magyarok a többletjövedelemből a legtöbbet - 2,4 százalékot - otthon elfogyasztható ételre és italra költenék. Az európai átlag ennek éppen a fele.
A ruházati cikkeknél a költési arány a magyarok körében 1,3 százalék, míg az európai átlag 1,1 százalék.
Az utazásnál újra nyílik az olló: amíg az európaiak a többletjövedelmükből 1,4 százalékot költenének erre, a magyarok körében az arány csak 1 százalék.
mfor.hu szerk: a Nielsen megállapításának érvényességét jövőre "élesben lehet majd mérni" Magyarországon, hiszen 2013-ban várhatóan jelentősebb társadalmi rétegeknél (alacsonyabb bérűek, nyugdíjasok) is nőni fog a reáljövedelem. Ha a piackutató felmérését az élet is visszaigazolja, akkor jövőre nőni fog a lakosság fogyasztása.
MTI/mfor.hu