Közleményük szerint az általuk mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első féléves forgalma meghaladta a 145 milliárd forintot.
A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalett papír, szappan, továbbá arc- és szemránckrém, rovarirtó és borotvakészülék bolti eladása az első félévben.
A bolttípusok között erősödött a drogériák pozíciója, forgalmuk értékben 4, mennyiségben pedig 3 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban.
Ugyanakkor a fogyasztók jelentős aránya részesíti előnyben a kereskedelmi láncok nagy eladóterű üzleteit, a vegyiáruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké - írja a Nielsen.
A hipermarket stabilan tartja vezető pozícióját, az értékben mért eladásokból 38 százaléka jutott erre a bolttípusra hasonlóan. A drogéria piaci részesedése 26 százalékról 27 százalékra nőtt egyik évről a másikra. Így a két bolttípus viszi el a forgalom mintegy kétharmadát.
A leginkább a szupermarketet és a diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres kereskedelmi csatorna részaránya stabilan 18 százalék.
A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése alacsony, és általában stabil, csak az 50 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok mutatója lett 1 százalékponttal alacsonyabb, és csökkent 3 százalékra.
MTI/Menedzsment Fórum