3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás a vasúttársaságok és a szakszervezetek között a november 21-i sztrájk idején biztosítandó elégséges szolgáltatásokról a mai egyeztetésen. A tárgyalások november 19-én, hétfőn folytatódnak.

Ismeretes, hogy a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz Szolidaritás) és a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) általános sztrájkot hirdetett november 21-én 6 órától 12 óráig. A munkabeszüntetés ideje alatti szolgáltatásokról tartottak egyeztetést, első alkalommal november 15-én a vasúttársaságok és a szakszervezetek képviselői.

A vasúttársaságok (MÁV ZRt, MÁV-START Zrt.,  MÁV Cargo Zrt.) azt kérték a szakszervezetektől, hogy olyan menetrendről állapodjanak meg, amely ugyan csökkentett szolgáltatásokkal, de kiszámítható vonatközlekedéssel áll az utasközönség illetve a fuvaroztató partnerek rendelkezésére a sztrájk ideje alatt. A szakszervezetek azonban ennek csupán részbeni teljesítésére látnak lehetőséget. A munkabeszüntetés közel 1200 vonatot érint - áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben.

A MÁV ZRt., mint a vasúthálózat működtetője biztosítani kívánja a megrendelt vasúti szolgáltatásokat a munkabeszüntetés ideje alatt is. A MÁV-START Személyszállító Zrt. azt kezdeményezte a kiszámíthatóság jegyében, hogy a sztrájk kezdete előtt elindított személyszállító vonatok a teljes útvonalon, a végállomásukig közlekedjenek. Ezen felül azt javasolta, hogy a munkabeszüntetés hat órája alatt a fővonali belföldi távolsági közlekedésben egy pár InterCity, egy pár gyors és egy pár személyvonat közlekedtetése szolgálja az utasok minimális érdekeit.

A budapesti és a vidéki elővárosi vasútvonalakon a személyszállító társaság a hétvégi menetrend szerint kívánja az elégséges szolgáltatást biztosítani, a mellékvonalakon pedig három pár vonat közlekedését látja szükségesnek.

Így a MÁV eme javaslata alapján tervezhető lenne az utazás, a munkába- és iskolába járók is elérnék céljaikat. A MÁV Start Zrt. azt is kérte továbbá, hogy valamennyi nemzetközi vonat közlekedjék a munkabeszüntetés ideje alatt is.

A MÁV Cargo a sztrájk ideje alatt a tehervonatok 80 százalékát kívánja közlekedtetni, ehhez kérték a szakszervezetek hozzájárulását.

Az érdekvédők ezzel ellentétben azt tartanák elfogadhatónak, ha a sztrájk megkezdése előtt elindult vonatok a végállomásig közlekednének, de ezután már csak 12 órakor - a sztrájk befejezése után - indulnának ismét vonatok.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!