3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem vezettek eredményre a pénteki tárgyalások sem a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. vezetősége és a szakszervezetek között, így egyre valószínűbb a hétfői sztrájk - jelentették be az érdekképviseletek képviselői sajtótájékoztatójukon. Az egyeztetés vasárnap folytatódik.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége elnökhelyettese elmondta, hogy a munkáltató egyetlen követelésüket sem teljesítette: nem vonta vissza a járatritkítási tervezetet, nem tett le a bejelentett 300 fős létszámleépítésről és semmiféle garanciát nem tudott adni a BKV finanszírozási problémáinak megoldására. Egyelőre elkerülhetetlennek látszik a hétfői üzemkezdettől 13 óráig bejelentett munkabeszüntetés.

Bartha Pál, a Fürst Autóbusz Szakszervezet vezetője elmondta, hogy a szakszervezeti ajánlat szerint hétfőn üzemkezdettől 13 óráig mintegy száz, az éjszakai menetrend szerint közlekedő autóbusz szállítaná az utasokat. A BKV alvállalkozóival (Észak-Pesten és Dél-Budán üzemeltetnek járatokat) együtt ez mintegy 10 százaléka a normális üzemnek. A metrók, a HÉV-ek, a villamosok és a trolibuszok nem közlekednének a sztrájk ideje alatt - tette hozzá.

A munkáltató javaslatát - felszíni közösségi közlekedés esetében csúcsidőszakban 75 százalék, csúcsidőszakon kívül 66 százalék legyen az elégséges szolgáltatás mértéke, míg a metró esetében a teljes forgalmat biztosítani kell csúcsidőszakban és azon kívül is - a szakszervezetek elutasították.

A BKV vezetősége szintén elutasította az érdekképviseleteknek az elégséges szolgáltatásra tett ajánlatát, így megkezdődtek azok az egyeztetések, amelyek a sztrájk technikai lebonyolításával foglalkoznak - mutatott rá Bartha Pál.

A közlekedési vállalat műszaki alkalmazottai már éjféltől sztrájkba lépnek, az alkalmazottak hétfő reggel 6.30-tól szüntetik be a munkát, míg a járművezetők üzemkezdettől (4.30) sztrájkolnak 13 óráig. Délután egy órától, a sztrájk befejeződése után a telephelyekről indulnak majd a járművek, "ami azt jelenti, hogy legalább 2-3 óra kell, amíg helyre áll forgalom" - mondta a szakszervezeti vezető.

Elengedhetetlen az állam szerepvállalása, például, mint a MÁV esetében az üzemanyag áfatartalmának elengedésével, vagy a Fővárosi Önkormányzat, a tulajdonos részéről a parkolódíjak bevételéből származó kompenzáció - hangoztatták a szakszervezetek képviselői. Az egyeztetés vasárnap folytatódik. A szakszervezetek 80 százalékos támogatottságra számítanak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!