A VDSZSZ eredeti követelése tíz százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke közölte: amíg a követelésekben a szakszervezet nem ér el eredményt, addig a sztrájkkészültség fennmarad, munkabeszüntetésre bármikor lehet számítani. Hozzátette, hogy folyamatosan elemzik a helyzetet, és ha szükségesnek ítélik, folytatják a sztrájkot.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője közölte: a MÁV álláspontja továbbra is az, hogy irreális a szakszervezeti követelés.
A szakszervezet az utasokat folyamatosan bizonytalanságba tartja a sztrájkfenyegetőzéssel, a vasutat is csak a munkabeszüntetés előtt pár órával értesítik a sztrájk folytatásáról - mondta, hozzátéve: a vasút így nem tudja időben értesíteni az utasokat.
A szóvivő sérelmezte, hogy a szakszervezet nem hajlandó érdemben tárgyalni a még elégséges szolgáltatásról sem, pedig a munkába és iskolába jutás minimális feltételeit biztosítani kellene.