Viszonylag sovány, hozzávetőleg 900 ezer eurós (3 millió lej) költségvetéssel vág neki az ASG, hogy Romániáról minél jobb kép alakuljon ki világszerte az emberekben. A fenti összeget, valamint ennek felhasználási jogcímeit és területeit a román kormány hagyta jóvá múlt heti ülésén. A közel 230 millió forintnyi összeget Románia nemzetközi arculatának kialakítására és folyamatos "karbantartására", az általános román nemzeti érdekek érvényesítésére költheti a 2003-ban létrehozott szervezet.
Ebből a pénzből finanszírozzák majd például azokat a marketingkiadványokat, szórólapokat és más nyomtatott termékeket, amelyek Románia nemzetközi porondon történő fellépését hivatottak támogatni, de kiállítások, szimpóziumok, konferenciák és kerekasztal-megbeszélések során felmerülő általános pr-kiadások fedezésére is alkalmas.
Az előzetesen jóváhagyott pénzügyi kereteken belül az ASG jogosult olyan hazai és külföldi közvélemény-kutatások, tanulmányok és elemzések megrendelésére, amelyek az Európai Unióval összefüggésben a hazai közvélemény tájékoztatására szolgálnak.