A közlemény szerint a városvezetés továbbra is kitart amellett, hogy a Fővám téri állomásnak meg kell épülnie, a kivitelezőnek (Hídépítő Rt.) pedig be kell tartania a szerződésben vállalt kötelezettségeit. A kivitelezési munkálatok egyelőre a szerződés szerint folynak, az állomás dobozszerkezete épül.
Az illetékesek mindent megtesznek annak érdekében, hogy a fennálló visszás helyzet ellenére se legyen csúszás, vagy költségnövekedés a teljes beruházás tekintetében, és a Hídépítőt a vállalt szerződéses keretek közé szorítsák - áll a közleményben. A BKV és a városvezetés nem egyezik bele olyan megoldásba, amely veszélybe sodorná a metró uniós támogatását - áll a DBR Metró Projekt Igazgatósági közleményében.
A Hídépítő Rt. múlt év végén jelentette be, hogy a vállalt 144 hét helyett csak 200 hét alatt tudja elkészíteni a Fővám téri megállót, mert a talaj más összetételű, mint amire számított, így lassabban és drágábban kell dolgoznia. Emiatt az állomás 2008 augusztusában nem tudná fogadni a fúrószerkezeteket. A fővárosi és a metróépítő szakemberek ezt az érvet nem fogadták el.
A Népszabadság pénteki számában azt írta: akár a 4-es metró remélt uniós támogatására is kihatással lehet, ha a főváros kitart amellett, hogy mégis a Hídépítővel fejezteti be a több hónapos csúszásban lévő Fővám téri állomást. Ebben az esetben úgy kell módosítani a terveket, hogy az állomást nem bányászati módszerrel építik meg, ahogy eredetileg tervezték, hanem egy, a pesti oldalon kialakított mesterséges szigetről.
A lap meg nem nevezett kormányzati forrásokból úgy értesült, hogy Brüsszel aligha nézné jó szemmel a műszaki tartalom ilyen mértékű változtatását.