2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nincs veszélyben a 4-es metró Fővám téri állomása körül kialakult vitás kivitelezői kérdések miatt a beruházás európai uniós támogatása - tudatta pénteken közleményében a DBR Metró Projekt Igazgatóság az MTI-vel.

A közlemény szerint a városvezetés továbbra is kitart amellett, hogy a Fővám téri állomásnak meg kell épülnie, a kivitelezőnek (Hídépítő Rt.) pedig be kell tartania a szerződésben vállalt kötelezettségeit. A kivitelezési munkálatok egyelőre a szerződés szerint folynak, az állomás dobozszerkezete épül.

Az illetékesek mindent megtesznek annak érdekében, hogy a fennálló visszás helyzet ellenére se legyen csúszás, vagy költségnövekedés a teljes beruházás tekintetében, és a Hídépítőt a vállalt szerződéses keretek közé szorítsák - áll a közleményben. A BKV és a városvezetés nem egyezik bele olyan megoldásba, amely veszélybe sodorná a metró uniós támogatását - áll a DBR Metró Projekt Igazgatósági közleményében.

A Hídépítő Rt. múlt év végén jelentette be, hogy a vállalt 144 hét helyett csak 200 hét alatt tudja elkészíteni a Fővám téri megállót, mert a talaj más összetételű, mint amire számított, így lassabban és drágábban kell dolgoznia. Emiatt az állomás 2008 augusztusában nem tudná fogadni a fúrószerkezeteket. A fővárosi és a metróépítő szakemberek ezt az érvet nem fogadták el.

A Népszabadság pénteki számában azt írta: akár a 4-es metró remélt uniós támogatására is kihatással lehet, ha a főváros kitart amellett, hogy mégis a Hídépítővel fejezteti be a több hónapos csúszásban lévő Fővám téri állomást. Ebben az esetben úgy kell módosítani a terveket, hogy az állomást nem bányászati módszerrel építik meg, ahogy eredetileg tervezték, hanem egy, a pesti oldalon kialakított mesterséges szigetről.

A lap meg nem nevezett kormányzati forrásokból úgy értesült, hogy Brüsszel aligha nézné jó szemmel a műszaki tartalom ilyen mértékű változtatását.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!