Az Unilever nemzetközi szinten ötven-hatvan üzem leállítását helyezte kilátásba, ebből 20-25 Európára jutna. A világcég a hatékonyság és a versenyképesség növelése érdekében kívánja végrehajtani a változtatásokat, amelyek nyomán 20-25 ezer alkalmazottat bocsátana el a következő három-négy évben. Szintén a racionalizálást célozza az a korábban elkezdett portfóliótisztítás, amellyel az Unilever 1600 termékmárkáját 400-ra szűkítette le. A hírek szerint a közeljövőben további bejelentések várhatók egyes márkák értékesítéséről.
Az egyes gyárak felülvizsgálata után derül ki, hogy a társaság mely üzemeit szünteti meg a következő időszakban - közölte Molnár Kálmán. Ilyen átvilágításra az UM hazai gyárainál is sor kerülhet, de a jó hatékonysági mutatók miatt a bezárási tervek a magyar vállalatot várhatóan nem érintik. Szintén nem valószínű, hogy az Unilever az UM márkái közül bármelyiket is értékesítené a közeljövőben. A társaság Veszprémben jégkrémeket, Röszkén ételízesítőket, Nyírbátorban háztartási termékeket gyárt.
Az UM pozícióit javítja, hogy az Unilever vezetése a magyar társaságot nevezte ki a vállatcsoport közép-európai régiójának a központjává. A további öt államot (Csehországot, Szlovákiát, Horvátországot, Szlovéniát, Bosznia-Hercegovinát) tömörítő csoport számos tevékenységét a magyar cég irányítja. A június óta tartó átszervezés lényege, hogy az Unilever több területen megszünteti leányvállalatai önállóságát. A koncentráció a logisztikai és a marketingmunka összehangolására, hatékonyságjavítására irányul, számol be a Világgazdaság.