A cég sajtótájékoztatóján ismertették a PH-hoz tartozó márkák idei teljesítményét. A várható, nem végleges adatok szerint Porschéből az idén százat sikerül eladni, tízzel többet, mint tavaly. Az Audi eladása is nő, várhatóan eléri az 1 720-at, 6-9 százalékkal haladva meg a tavalyit. Seatból mintegy ötezer talál gazdára, jelezve, hogy a korábbi évek csökkenése megállt. A Skodát érintette leginkább a piaci visszaesés: a tavalyi tizenhétezer körüli eladás minden jel szerint tizenötezer alá esik. Volkswagenből 15,5 ezer jármű értékesítése prognosztizálható az év végéig, ami nagyjából megfelel az egy évvel korábbinak.
Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az importőrökkel kapcsolatban lévő márkakereskedőknek a forgalomcsökkenés mellett 10-12 százalékos költségnövekedéssel kellett megküzdeniük már az idén is, ez sok vállalkozást hozott kritikus helyzetbe a gépjárműpiacon. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a PH-hoz tartozó kereskedők közül tudomásuk szerint eddig mindössze egy kért felszámolást. A PH hálózatáshoz 236 értékesítési hely tartozik, és 285 szervizzel állnak szerződéses viszonyban.
Eppel János beszámolt arról, hogy a PH beruházásai az idén is milliárdos nagyságrendűek voltak. Az év második felében elkészült a budaörsi alkatrészbázis, a Parts Center újabb üteme, és már megkezdődött a Fáy utcai központnál a legújabb fejlesztés, az importőri központ kialakítása. A három lépcsős, mintegy kétmilliárd forint értékű projekt keretében irodaházat, több márkaszalont, szervizt és parkolót alakítanak ki. A jövő évben bővül a Porsche Inter-Autóhoz tartozó kereskedések száma is, a jelenlegi hatról nyolcra, ez további mintegy 1,7 milliárd forint beruházás lesz.
A PH árbevétele az előzetes adatok szerint idén mintegy 150 milliárd forint lesz, míg a PH csoporté várhatóan meghaladja a 220 milliárd forintot. A PH eredményadatokat nem hoz nyilvánosságra.