Új üzemcsarnokot avattak pénteken a Bombardier mátranováki egységében, emellett átadták - a cég állítása szerint - Európa legmodernebb, vasúti forgóvázak gyártásához használt hegesztőrobotját. A fejlesztés összértéke 2,2 millió euró, ezen belül információink szerint a hegesztőrobot csaknem egymillió euróba került. A kormány a Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében mintegy 50 százalékos, azaz 1,1 millió eurós támogatást nyújtott mindehhez.
A beruházás révén összesen 150 új munkahely jön létre, így az alkalmazotti létszám 800 főre bővül majd a Nógrád megyei üzemben, ahol jelenleg már mintegy 2000 vasúti forgóvázat gyártanak le évente. Ezeket a világ mindem pontjára importálja a cég, a vevők között megtalálható például a német és a francia vasút is.
A pénteki avatón megjelent André Navarri, a Bombardier Transportation elnök-vezérigazgatója, aki magyarországi terveik között említette a részvételt a miskolci és a debreceni villamostenderen, a Traxx-mozdonyok leszállítását a MÁV-nak, valamint a MÁV - a közelmúltban amúgy több problémát is felmutató – Talent motorvonat-flottájának további bővítését.
A Bombardier jelenleg Mátranovákon kívül Dunakeszin tart fent üzemet, ahol vasúti kocsikat újítanak fel, tartanak karban és építenek át. A kanadai konszern Magyarországon összesen 1500 főt foglalkoztat.
A társaság árbevétele a legutóbbi üzleti évben 19,7 milliárd dollárt tett ki, a társaságot jegyzik a torontói értéktőzsdén. Több mint 60 országban van jelen, jelenleg mintegy 100 ezer járműve közlekedik világszerte.
A Bombardier mellett egyébként a cég egyik hazai vetélytársa, a Stadler is komoly fejlesztéseket hajtott végre hazánkban a közelmúltban: a svájci vasúti járműgyártó cég ez év tavasszal Szolnokon felavatott üzeme alumínium-kocsikat állít elő – a MÁV-nak szállítandó Flirtök kocsiszekrényei közül is itt készül néhány. Az üzem jelenleg mintegy százhúsz főt foglalkoztat.
W. B.