3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A női internet használók szerepének erősödése komoly kihívást jelent az e-business cégeknek. Elemi érdekük, hogy olyan termékeket, szolgáltatásokat kínáljanak, olyan tartalmat fejlesszenek ki, amelyek jobban megfelelnek a nők elvárásainak.

Az egyik legismertebb női webhely, a Women.com felmérése szerint a nők a férfiaknál tudatosabban használják az internetet. Sokan közülük munkavégzésük hatékonyságát, időbeosztását kívánják javítani a Net segítségével. A nők körében megszokott, hogy a tennivalók listájával a kezükben ülnek le a számítógéphez. A Woman.com megállapításait támasztja alá a Pew Internet and America Life Project felmérése is, mely szerint a nők 77 százaléka rendszeresen ellenőrzi elektronikus leveleit. (A férfiaknál csak 62 százalék ez az arány.)

Miközben a vásárlási döntéseket leggyakrabban a nők hozzák meg, az on-line áruházak és az internetes hirdetési kampányok kialakítása leggyakrabban a férfi felhasználók szokásainak figyelembe vételével történik A célközönség téves meghatározása óriási veszteségekkel járhat. A tudatosabban internetező női vásárlók számára meghatározó az átlátható, logikus navigáció és a jó ügyfélszolgálat. A nők határozottan igénylik a személyes tanácsokat és a személyre szabott szolgáltatásokat. Fontos információ, hogy a Women.com már idézett felmérése szerint az (amerikai) internetező nők 61,5 százaléka hasznosnak tartja az on-line hirdetéseket. Női vásárlóknál az internet szerepe túlmutat az on-line vásárlásokon. A vizsgálatok szerint off-line (áruházi) vásárlásaik 66 százalékát internetes felderítés előzi meg.

...és Magyarországon?

A Netsurvey felmérése szerint a magyar internetezők 43 százaléka nő. Míg 2-3 éve a felhasználók háromnegyedét még a férfiak tették ki, mára a nemek aránya hasonló, mint a fejlett országokban. (Franciaország 40,3%, Anglia 46%, Kanada 48%) Az adatok alaposabb tanulmányozásakor azonban kiderül, hogy a szép számok mögött az egyre inkább elnőiesedő egyetemista generáció aktivitása rejlik.

A hazai internetes kínálatban eddig még csak nyomokban bukkant fel a női felhasználók kiszolgálásának szándéka. Míg a nyomtatott női lapok on-line változatai általában nem képesek alkalmazkodni az internetes közeghez, a női honlapok - általában férfiak szerkesztik - még nem tudtak betörni a hazai tartalomszolgáltatás élvonalába. A még leginkább csak takarékon működő magyar e-boltok számára legfeljebb csak távoli cél lehet a vásárlói rétegek differenciált igényeinek kielégítése. Talán javít majd a női internetezők helyzeten a napokban megalakult Magyar Internetező Nők Egyesülete, mely az internetező, illetve az Internet iránt érdeklődő nők összefogását tűzte ki célul.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!