Az egyik legismertebb női webhely, a Women.com felmérése szerint a nők a férfiaknál tudatosabban használják az internetet. Sokan közülük munkavégzésük hatékonyságát, időbeosztását kívánják javítani a Net segítségével. A nők körében megszokott, hogy a tennivalók listájával a kezükben ülnek le a számítógéphez. A Woman.com megállapításait támasztja alá a Pew Internet and America Life Project felmérése is, mely szerint a nők 77 százaléka rendszeresen ellenőrzi elektronikus leveleit. (A férfiaknál csak 62 százalék ez az arány.)
Miközben a vásárlási döntéseket leggyakrabban a nők hozzák meg, az on-line áruházak és az internetes hirdetési kampányok kialakítása leggyakrabban a férfi felhasználók szokásainak figyelembe vételével történik A célközönség téves meghatározása óriási veszteségekkel járhat. A tudatosabban internetező női vásárlók számára meghatározó az átlátható, logikus navigáció és a jó ügyfélszolgálat. A nők határozottan igénylik a személyes tanácsokat és a személyre szabott szolgáltatásokat. Fontos információ, hogy a Women.com már idézett felmérése szerint az (amerikai) internetező nők 61,5 százaléka hasznosnak tartja az on-line hirdetéseket. Női vásárlóknál az internet szerepe túlmutat az on-line vásárlásokon. A vizsgálatok szerint off-line (áruházi) vásárlásaik 66 százalékát internetes felderítés előzi meg.
...és Magyarországon?
A Netsurvey felmérése szerint a magyar internetezők 43 százaléka nő. Míg 2-3 éve a felhasználók háromnegyedét még a férfiak tették ki, mára a nemek aránya hasonló, mint a fejlett országokban. (Franciaország 40,3%, Anglia 46%, Kanada 48%) Az adatok alaposabb tanulmányozásakor azonban kiderül, hogy a szép számok mögött az egyre inkább elnőiesedő egyetemista generáció aktivitása rejlik.
A hazai internetes kínálatban eddig még csak nyomokban bukkant fel a női felhasználók kiszolgálásának szándéka. Míg a nyomtatott női lapok on-line változatai általában nem képesek alkalmazkodni az internetes közeghez, a női honlapok - általában férfiak szerkesztik - még nem tudtak betörni a hazai tartalomszolgáltatás élvonalába. A még leginkább csak takarékon működő magyar e-boltok számára legfeljebb csak távoli cél lehet a vásárlói rétegek differenciált igényeinek kielégítése. Talán javít majd a női internetezők helyzeten a napokban megalakult Magyar Internetező Nők Egyesülete, mely az internetező, illetve az Internet iránt érdeklődő nők összefogását tűzte ki célul.
Nőiesedő internet
A női internet használók szerepének erősödése komoly kihívást jelent az e-business cégeknek. Elemi érdekük, hogy olyan termékeket, szolgáltatásokat kínáljanak, olyan tartalmat fejlesszenek ki, amelyek jobban megfelelnek a nők elvárásainak.