A mobilcég 35 millió dollárt költött a tengerentúl reklámra az elmúlt évben. A kreatív munkákat eddig a dallasi székhelyű TNS Media Intelligence / CMR. Independent The Richards Group végezte a Nokia számára.
Az ügynökség a hivatalos bejelentéssel egy időben értesült a tenderkiírásról. Éppen a január 4-i Nokia Sugar Bowl kupa promóciójának előkészítésével voltak elfoglalva.
Stan Richards, az ügynökség vezetője a hírek szerint nem szándékozik lépni a megbízó felé az üggyel kapcsolatban.
A Nokia szóvivője a különös üggyel kapcsolatban azt nyilatkozta: 'Cégünk kreatív ügynöksége a Richards Group, egészen addig, amíg ezen nem változtatunk.'
A Nokia már előző marketing igazgatójának, az azóta a Herbalife Intenationalhoz távozott Matt Wisknek a vezetése alatt elkezdett más reklámügynökségek felé tapogatózni.
Utódja Jo Harlow, aki a Reeboktól ment át a Nokiához, szintén közismerten nyitott arra, hogy a mobilcég reklámmunkáit más ügynökségre bízza.
Nokia: tenderkiírás a reklámügynökség háta mögött
A Nokia hétfőn nyilvánosan tendert írt kreatív megbízatásaira az Egyesült Államokban. A pályázatokat december 1-ig lehet benyújtani.