Ezzel a megrendeléssel Norvégia már a 10. ország, amely az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében a Magyarországon is üzemelő, 2009-től Szolnokon is gyártott Flirt típusú motorvonatokat állítja forgalomba, így az értékesített Flirtök száma eléri a 463-at. A Stadler a megbízást a bussnangi gyárában teljesíti, míg a Szolnokon felépülő magyarországi üzem a csoport további megrendeléseinek teljesítésében vesz majd részt.
A megrendelt járművekből 26 Flirtöt az NSB Oslo elővárosi közlekedésének „hosszú helyiérdekű” vonalain állít majd forgalomba, ezeket a Stadler 2013-ig szállítja le a vasúttársaságnak. A további 24 darab motorvonat Dél-Norvégia területén Bergenig bezárólag közepes távolságú járatként üzemel majd. A járműveket a Stadler úgy alakítja ki, hogy megfeleljenek a norvégi téli időjárás által támasztott zord körülményeknek is, áll a társaság közleményében.
A közelmúltban elnyert, ötven darab Dosto emeletes motorvonatra vonatkozó, SBB (Svájci Szövetségi Vasúttársaság) megbízással együtt a jelenlegi megrendelés jelentősen hozzájárul a Stadler csoport gyártókapacitásának hosszú távú kihasználásához. A Stadler altenrheini gyára az emeletes motorvonatok kompetencia központjaként működik tovább.
Az NSB megbízását a Stadler a bussnangi gyárában teljesíti, amely az elmúlt évek során a Flirt vonatok kompetencia központjává vált. A Stadler a svájci Oberwinterthur-ban egy új forgóváz kompetencia központot is létrehoz, amely éves szinten 600 forgóváz legyártására lesz képes.
A Stadler Szolnokon felépülő magyarországi gyára a csoport további megrendeléseinek teljesítésében vesz majd részt. A jelenlegi tervek szerint a magyarországi gyártás előreláthatólag 2008 végén indulhat el. További fejlesztések mellett teljes kapacitás esetén az üzem egy év alatt legalább 200 alumínium kocsitest előállítását végzi majd el.