Az értékesítését tekintve a világ harmadik legnagyobb sörgyártójának adózás és kamatfizetés előtti nyeresége (Ebit) a vállalati felvásárlások nélkül éves összehasonlításban 20 százalékkal nőtt a januártól márciusig terjedő időszakban.
A vállalat árbevétele az előző évi 2,9 milliárd euróról 3,6 milliárd euróra nőtt. Elemzők 3,53 milliárd eurós árbevételre számítottak.
A társaság értékesítései Nyugat-Európában 0,6 százalékkal, Afrikában 12 százalékkal voltak magasabbak. Az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Hollandiában tapasztalt bővülés kiegyenlítette a spanyol, olasz, ír és portugál piacok visszaesését - tájékoztatott a vállalat szerdán.
A társaság részvényeinek árfolyama ugyanakkor 1,7 százalékkal esett a szerdai kereskedésben, miután a kereskedők nyereségeik realizálására törekedtek. Elemzők szerint a Heineken papírjai az elmúlt időszakban enyhén felülértékeltek voltak, így a piaci szereplők most a kedvező eredmények után lezárni igyekeznek pozícióikat. A holland társaság 11 százalékkal erősödött az előző hónapban, miközben a STOXX Europe 600 élelmiszeripari mutató 7 százalékos növekedést mutatott.
MTI