A kutatók felmérése szerint szeptemberben 39 millióan használtak internetet, hogy beszerezzék a szükséges termékeket.
Az internetes vásárlás szeptemberben 54 százalékkal nőtt elérve a 4,7 milliárd dolláros szintet, ami 1,7 milliárd dolláros növekedést jelent - jelentette csütörtökön a Nielsen/Netratings Harris Interactive kutatóintézet.
A vásárlók száma is új rekordot ért el: a kutatók szerint majdnem 39 millióan vásároltak az interneten. Ez az egy hónappal szeptember előtti számokhoz képest 4 százalékos növekedést jelent, a szeptember 11-i terrortámadások ellenére.
Az utazásokkal kapcsolatos kereskedelem már jó ideje a legnagyobb forgalmat bonyolító szektora az internetes kereskedelemnek, átlagosan 1,1 milliárdos forgalommal. A terrortámadás következtében megcsappant a forgalom a szektorban (23 százalékos csökkenés).
Az egyéb kereskedelem viszont annyira nagy forgalmat bonyolított, hogy könnyedén egyensúlyozta az ebből fakadó visszaesést. Az online könyveladások 148 százalékos növekedést mutatnak - egy hónap alatt - elérve így a 300 dolláros rekordforgalmat.
Az online vásárlók ruhaneműre 494 millió dollárt költöttek. Ez 79 százalékos növekményt jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Az internetes aukciók alkalmával 407 millió dollár cserélt gazdát.
A felmérést 36 ezer internet felhasználó adatai alapján készítette a Nielsen/Netratings.
Nőtt az internetes vásárlások száma
Az interneten folyó kereskedelem szeptemberben rekordot döntött, és 54 százalékos javulással 4,7 milliárd dollár forgalmat bonyolított le.