2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar elektromos barkácsgéppiac a becslések szerint az idén eléri a nyolcmilliárd forintot, és a vásárlók pénzügyi helyzetétől függően évente négy és tíz százalék között nő - hangzott el a Bosch szerdai visegrádi sajtótájékoztatóján.

A Bosch a barkácspiacon a második a Black and Decker mögött: a két gyártó a magyar piac ötven százalékát uralja.

Sulczi Mónika, a Bosch barkácstermék-menedzsere elmondta: a barkácspiacon egyre többen vásárolnak könnyen, egyszerűen kezelhető gépeket, sőt, nemcsak a férfiak, hanem a nők is, akik mind nagyobb számban barkácsolnak otthon. Egy piaci felmérés szerint a házimunka 51 százaléka ma már dekorációs tevékenység, amit főleg a nők végeznek, s ehhez vásárolnak elektromos gépeket.

A magyar piacon a leginkább keresett barkácsgépek az akkumulátoros gépek, ezeket követik a vezetékes ütve-fúrók és a sarokcsiszolók.

A Bosch a sajtótájékoztatón bemutatott három elektromos festékszórót, amelyekből az idén néhány száz darabot akar eladni.

A cégcsoport tavaly 1,47 milliárd euró forgalmat ért el Magyarországon, ami 28 százalékkal több a 2006. évinél. A csoport magyarországi, belföldi forgalma hetven százalékkal 323 millió euróra nőtt tavaly, míg a foglalkoztatottak számát ötszáz fővel 7500-ra növelte.

A Magyarországon főként autóalkatrészeket és elektromos kéziszerszámokat gyártó Bosch az előállított termékek döntő többségét exportálja, tavaly a kivitel értéke 1,157 milliárd euróra nőtt a 2006. évi 950 millió euróról.

A csoport magyarországi forgalmának bővülése az idén a tervek szerint meghaladja a Bosch világszintű növekedését, ami egy korábbi bejelentés szerint mintegy öt százalék lesz.

A Bosch 2007-ben nyolcvanmillió eurót ruházott be Magyarországon, amiből főként a miskolci kéziszerszám és autóelektronikai, illetve a hatvani autóelektronikai gyárat fejlesztették. A csoport az elmúlt hat évben 450 millió eurót költött Magyarországon állóeszköz-beruházásokra.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!