2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar elektromos barkácsgéppiac a becslések szerint az idén eléri a nyolcmilliárd forintot, és a vásárlók pénzügyi helyzetétől függően évente négy és tíz százalék között nő - hangzott el a Bosch szerdai visegrádi sajtótájékoztatóján.

A Bosch a barkácspiacon a második a Black and Decker mögött: a két gyártó a magyar piac ötven százalékát uralja.

Sulczi Mónika, a Bosch barkácstermék-menedzsere elmondta: a barkácspiacon egyre többen vásárolnak könnyen, egyszerűen kezelhető gépeket, sőt, nemcsak a férfiak, hanem a nők is, akik mind nagyobb számban barkácsolnak otthon. Egy piaci felmérés szerint a házimunka 51 százaléka ma már dekorációs tevékenység, amit főleg a nők végeznek, s ehhez vásárolnak elektromos gépeket.

A magyar piacon a leginkább keresett barkácsgépek az akkumulátoros gépek, ezeket követik a vezetékes ütve-fúrók és a sarokcsiszolók.

A Bosch a sajtótájékoztatón bemutatott három elektromos festékszórót, amelyekből az idén néhány száz darabot akar eladni.

A cégcsoport tavaly 1,47 milliárd euró forgalmat ért el Magyarországon, ami 28 százalékkal több a 2006. évinél. A csoport magyarországi, belföldi forgalma hetven százalékkal 323 millió euróra nőtt tavaly, míg a foglalkoztatottak számát ötszáz fővel 7500-ra növelte.

A Magyarországon főként autóalkatrészeket és elektromos kéziszerszámokat gyártó Bosch az előállított termékek döntő többségét exportálja, tavaly a kivitel értéke 1,157 milliárd euróra nőtt a 2006. évi 950 millió euróról.

A csoport magyarországi forgalmának bővülése az idén a tervek szerint meghaladja a Bosch világszintű növekedését, ami egy korábbi bejelentés szerint mintegy öt százalék lesz.

A Bosch 2007-ben nyolcvanmillió eurót ruházott be Magyarországon, amiből főként a miskolci kéziszerszám és autóelektronikai, illetve a hatvani autóelektronikai gyárat fejlesztették. A csoport az elmúlt hat évben 450 millió eurót költött Magyarországon állóeszköz-beruházásokra.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!