Az év első felében nagymértékben befolyásolta az életbiztosítási piacot az egészségügyi reform körül kialakult bizonytalanság, a nyugdíjasok egyre nyilvánvalóbb elszegényedése, valamint a kisvállalkozók növekvő adóterhei.
A lakosság emiatt egyre nagyobb jelentőséget tulajdonít az öngondoskodás szükségességének. A biztosítási piac szereplői igyekeztek kihasználni ezt a kedvező tendenciát, amely a szokásosnál is nagyobb piaci versenyben nyilvánult meg, áll az Aviva közleményében.
Az EU 15 tagállamaiban a lakosság 8,36 százaléka, míg a közép-kelet-európai régióban 3,6 százaléka, Magyarországon pedig mindössze 1,7 százaléka rendelkezik biztosítási termékkel. A GDP növekedési üteme ennek éppen a fordítottja, a CEE régióban 4,1, míg Nyugat-Európában mindössze 1,7 százalék. Közép-Kelet Európa fontos piac, amely jelentős növekedési potenciált jelent az életbiztosítási piacon.
„Az Aviva célja, hogy hosszú távon folyamatosan dobogós helyen álljon az életbiztosítók versenyében Magyarországon. Az Aviva csoport a közép- és kelet-európai régióban két és félszeresére növelte élet- és nyugdíjbiztosítási bevételeit, Magyarországon pedig az elmúlt évben a legdinamikusabban fejlődő életbiztosító volt” – közölte Andrew Moss, az Aviva csoport nemzetközi vezérigazgatója.