2p

A gazdaság általános helyzetének romlása a fogyasztás és a hitelfelvétel felől elsősorban a megtakarítások, köztük az életbiztosítások irányába fordította a lakosság figyelmét.

Az év első felében nagymértékben befolyásolta az életbiztosítási piacot az egészségügyi reform körül kialakult bizonytalanság, a nyugdíjasok egyre nyilvánvalóbb elszegényedése, valamint a kisvállalkozók növekvő adóterhei.

A lakosság emiatt egyre nagyobb jelentőséget tulajdonít az öngondoskodás szükségességének. A biztosítási piac szereplői igyekeztek kihasználni ezt a kedvező tendenciát, amely a szokásosnál is nagyobb piaci versenyben nyilvánult meg, áll az Aviva közleményében.

Az EU 15 tagállamaiban a lakosság 8,36 százaléka, míg a közép-kelet-európai régióban 3,6 százaléka, Magyarországon pedig mindössze 1,7 százaléka rendelkezik biztosítási termékkel. A GDP növekedési üteme ennek éppen a fordítottja, a CEE régióban 4,1, míg Nyugat-Európában mindössze 1,7 százalék. Közép-Kelet Európa fontos piac, amely jelentős növekedési potenciált jelent az életbiztosítási piacon.

„Az Aviva célja, hogy hosszú távon folyamatosan dobogós helyen álljon az életbiztosítók versenyében Magyarországon. Az Aviva csoport a közép- és kelet-európai régióban két és félszeresére növelte élet- és nyugdíjbiztosítási bevételeit, Magyarországon pedig az elmúlt évben a legdinamikusabban fejlődő életbiztosító volt” – közölte Andrew Moss, az Aviva csoport nemzetközi vezérigazgatója.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!