A Toyota Europe 832 ezer autót tervez értékesíteni 52 európai országban az idén, ami 4,5 százalékos piaci részesedést biztosít majd számára, szemben a 2011-es 822 ezres értékesítéssel elért 4,2 százalékkal. A Toyota eredetileg 2013-ra tűzte ki célul az egymilliós eladási szám elérését, ezt azonban az európai pénzügyi válság miatt "az elkövetkező két-három évre" tolta ki. A Toyota a 27 országot felölelő nyugat-európai piacon az idén eladásainak 5 százalékos csökkenésére számít, Közép- és Kelet-Európában pedig stabil értékesítésekre.
A Toyota Europe fedezeti pont körüli eredményre számít a március végén záró 2011/2012-es pénzügyi évben, majd nyereségre a következő pénzügyi évben. A 2010/2011-es pénzügyi évet a Toyota Europe nyereséggel zárta. A Toyota Europe számos Európában értékesített modelljét Európában is gyártja, ezekhez azonban néhány alkatrész Japánból érkezik, illetve Japánból importálja a hibrid modelleket. A vállalat ezért megérezte a japán természeti katasztrófa hatását. "Mostanra helyreállt a rend, már nincsenek beszállítási fennakadásaink" - mondta a vezérigazgató.
A Toyota legsikeresebb modellje Európában a Yaris, ez eladásainak 20 százalékát adja. A Toyota Genfben mutatja be a Yaris hibrid verzióját, ami Franciaországban készül majd, és az idén júniustól lesz kapható. Az idén jelenik meg az európai utakon a Prius Plus hétüléses hibrid modell is, valamint a Prius teljesen elektromos, "plug-in" változata, továbbá a GT 86 sportkocsi.
A Toyota Europe vezérigazgatója közölte, hogy nem aggódik az üzemek Európára jellemző alacsony kapacitáskihasználása miatt, ami nagyban megterheli más európai autógyártók nyereségességét. A Toyota üzemei "jóval 60 százalék feletti" kapacitáskihasználtsággal dolgoznak, jelentette ki, hozzátéve, hogy az Auris új generációjának és egy teljesen új C-szegmensbeli modell bemutatásával a kapacitáskihasználás az elkövetkező pár évben száz százalékra emelkedik. Az Aurist Nagy-Britanniában, a C-kategóriás modellt pedig Törökországban gyártja majd a Toyota.
MTI