2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Toyota kiheverte a tavaly márciusi japán természeti katasztrófa következményeit, és az idén már európai eladásai és piaci részesedése növelésére készül - jelentette be Didier Leroy, a Toyota Europe vezérigazgatója kedden, a Genfi Autószalon szakmai napján újságíróknak.

A Toyota Europe 832 ezer autót tervez értékesíteni 52 európai országban az idén, ami 4,5 százalékos piaci részesedést biztosít majd számára, szemben a 2011-es 822 ezres értékesítéssel elért 4,2 százalékkal. A Toyota eredetileg 2013-ra tűzte ki célul az egymilliós eladási szám elérését, ezt azonban az európai pénzügyi válság miatt "az elkövetkező két-három évre" tolta ki. A Toyota a 27 országot felölelő nyugat-európai piacon az idén eladásainak 5 százalékos csökkenésére számít, Közép- és Kelet-Európában pedig stabil értékesítésekre.
A Toyota Europe fedezeti pont körüli eredményre számít a március végén záró 2011/2012-es pénzügyi évben, majd nyereségre a következő pénzügyi évben. A 2010/2011-es pénzügyi évet a Toyota Europe nyereséggel zárta. A Toyota Europe számos Európában értékesített modelljét Európában is gyártja, ezekhez azonban néhány alkatrész Japánból érkezik, illetve Japánból importálja a hibrid modelleket. A vállalat ezért megérezte a japán természeti katasztrófa hatását. "Mostanra helyreállt a rend, már nincsenek beszállítási fennakadásaink" - mondta a vezérigazgató. 

A Toyota legsikeresebb modellje Európában a Yaris, ez eladásainak 20 százalékát adja. A Toyota Genfben mutatja be a Yaris hibrid verzióját, ami Franciaországban készül majd, és az idén júniustól lesz kapható. Az idén jelenik meg az európai utakon a Prius Plus hétüléses hibrid modell is, valamint a Prius teljesen elektromos, "plug-in" változata, továbbá a GT 86 sportkocsi. 
A Toyota Europe vezérigazgatója közölte, hogy nem aggódik az üzemek Európára jellemző alacsony kapacitáskihasználása miatt, ami nagyban megterheli más európai autógyártók nyereségességét. A Toyota üzemei "jóval 60 százalék feletti" kapacitáskihasználtsággal dolgoznak, jelentette ki, hozzátéve, hogy az Auris új generációjának és egy teljesen új C-szegmensbeli modell bemutatásával a kapacitáskihasználás az elkövetkező pár évben száz százalékra emelkedik. Az Aurist Nagy-Britanniában, a C-kategóriás modellt pedig Törökországban gyártja majd a Toyota.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!