Európa első számú és a világ második legnagyobb dohányipari konszernje szerdán közzétett háromnegyedéves beszámolója szerint az árbevétel 3,5 százalékkal emelkedett, miközben 501 milliárd szál cigarettát adtak el, 3,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A teljes dohánytermék eladás a szeptember végén záródott kilenc hónapban 3 százalékkal zsugorodott.
Csökkent a cég eladása Brazíliában, Oroszországban, Törökországban, Ukrajnában, Egyiptomban és Nyugat-Európában, ami felülmúlta a bangladesi, pakisztáni, vietnami és közel-keleti keresletnövekedést.
A BAT a magyar piacon vezető szerepet játszik a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. révén, amely a Pécsi Dohánygyár felvásárlásával jött létre 1992-ben. A cég mintegy 900 alkalmazottat foglalkoztat.
MTI