Az utaskapacitással és hatótávolsággal kapcsolatos kérdésekre még nincsenek pontos válaszok, de a cég alelnöke szerint a társaság 2012 utolsó negyedévében már le tudja szállítani az első darabokat az új típusból. Mike Bair szerint tucatnyi légicég fejezte ki érdeklődését egy meghosszabbított 787-es iránt, ezek közül azonban csak kettőt, az Emirates Airlines-t és az ausztrál Qantas-t nevezte nevén - közli az AP hírügynökség.
Korábban a Boeing figyelmen kívül hagyta az akkor többé-kevésbé még magányos farkasként fellépő Emirates kérését, mert attól tartott, hogy egy nagyobb 787-essel saját gépének - a 777-esnek - támaszt konkurenciát. Később aztán más légitársaságok is kezdtek nyomást gyakorolni a gyártóra.
A típus első forgalomba kerülő változata a 787-8-as lesz, amely 2008-ban kerül a légitársaságokhoz. 2009-re a valamivel kisebb hatótávolságú 787-3-as is elkészül, rá egy évre pedig az eddig tervezett legnagyobb modell, a 787-9-es is csatasorba állhat. A most tervezett újítás ez utóbbi változatot növelné tovább. A 787-10-es kisebb távolságra tud majd repülni, viszont mintegy 50-nel több utast fog szállítani, s rakodótere is legalább akkora lesz, mint a 9-es verzióé.
A Boeing 787-es modelljéből eddig 298 darabot vásárolt és 88-ra szerzett opciót összesen 28 vevő.