3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az informatika számos területét kedvezőtlenül érinti a világszerte tapasztalható gazdasági visszaesés, a vállalatirányítási szoftverek piaca növekedhet.

Forrás: Világgazdaság

Az informatika számos területét kedvezőtlenül érinti a világszerte tapasztalható gazdasági visszaesés, az ügyfelek és üzleti partnerek kiszolgálását segítő megoldások piaca (CRM) ennek ellenére mégis stabil, a felmérések növekedésre számítanak. A Frost & Sullivan piackutató szerint az ilyen irányú fejlesztésekbe ölt összegek annak ellenére is számottevőek maradtak, hogy az utóbbi hónapokban az egész informatikai szektornak súlyos pénzügyi problémákkal kellett szembenéznie.

A CRM tulajdonképpen a cégek és ügyfeleik, illetve üzleti partnereik közötti viszony ápolását teszi minden eddiginél hatékonyabbá, így nem csoda, hogy a mai gazdasági helyzetben szerepének fontossága nem csökken. Tavaly az informatikának ez a szegmense világszerte összességében 40 százalékos forgalomnövekedést ért el, így az idén felére eső emelkedési mutató is még rendkívül stabil viszonyokra utal.

Az International Data Corporation (IDC) adatai szerint a CRM a következő öt évben átlagosan évi 26 százalékkal fog bővülni Európában. A piackutató felmérése szerint a kontinens vállalatainál telepített megoldások közül számosnál egyelőre nehéz látni a gazdasági előnyöket, de a rendszerek fejlesztésétől a cégek vezetése nagy eredményeket vár. Ez a szemlélet a szoftverforgalmazók számára azt jelenti, hogy a következő években nem kell a kereslet elapadásától tartaniuk. Mindezek alapján az IDC úgy becsüli, hogy az európai CRM éves forgalma 2005-re eléri az 50 milliárd dollárt, és a szoftverfejlesztőknek, illetve a szolgáltató cégeknek is jó lehetőségük van a növekedésre. A verseny egyre jobban éleződik, ami végső soron az ügyfelek és előfizetők számára kedvez, hiszen partnereik az egyre jobb megoldások hadrendbe állítására kényszerülnek.

A magyar informatikai szolgáltatások között mára gyakorlatilag minden olyan fajta megjelent, mely Nyugat-Európában is meghonosodott, az ott jellemző átfogó megoldások viszont inkább csak a vezető hazai nagyvállalatokra vagy a multinacionális cégek magyar leányvállalataira jellemzőek. A Bell Research és a Think Consulting által készített Magyar infokommunikációs jelentés adatai a szolgáltatások és termékek széles választékára utalnak, de egyben a fejlődés lehetőségének méreteit is jelzik. Utóbbira utal például, hogy a magyar nagyvállalatoknak közel egyharmada a piackutatók által felsorolt vállalatvezetési szoftver-hardver megoldások közül egyet sem használ.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!