3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az informatika számos területét kedvezőtlenül érinti a világszerte tapasztalható gazdasági visszaesés, a vállalatirányítási szoftverek piaca növekedhet.

Forrás: Világgazdaság

Az informatika számos területét kedvezőtlenül érinti a világszerte tapasztalható gazdasági visszaesés, az ügyfelek és üzleti partnerek kiszolgálását segítő megoldások piaca (CRM) ennek ellenére mégis stabil, a felmérések növekedésre számítanak. A Frost & Sullivan piackutató szerint az ilyen irányú fejlesztésekbe ölt összegek annak ellenére is számottevőek maradtak, hogy az utóbbi hónapokban az egész informatikai szektornak súlyos pénzügyi problémákkal kellett szembenéznie.

A CRM tulajdonképpen a cégek és ügyfeleik, illetve üzleti partnereik közötti viszony ápolását teszi minden eddiginél hatékonyabbá, így nem csoda, hogy a mai gazdasági helyzetben szerepének fontossága nem csökken. Tavaly az informatikának ez a szegmense világszerte összességében 40 százalékos forgalomnövekedést ért el, így az idén felére eső emelkedési mutató is még rendkívül stabil viszonyokra utal.

Az International Data Corporation (IDC) adatai szerint a CRM a következő öt évben átlagosan évi 26 százalékkal fog bővülni Európában. A piackutató felmérése szerint a kontinens vállalatainál telepített megoldások közül számosnál egyelőre nehéz látni a gazdasági előnyöket, de a rendszerek fejlesztésétől a cégek vezetése nagy eredményeket vár. Ez a szemlélet a szoftverforgalmazók számára azt jelenti, hogy a következő években nem kell a kereslet elapadásától tartaniuk. Mindezek alapján az IDC úgy becsüli, hogy az európai CRM éves forgalma 2005-re eléri az 50 milliárd dollárt, és a szoftverfejlesztőknek, illetve a szolgáltató cégeknek is jó lehetőségük van a növekedésre. A verseny egyre jobban éleződik, ami végső soron az ügyfelek és előfizetők számára kedvez, hiszen partnereik az egyre jobb megoldások hadrendbe állítására kényszerülnek.

A magyar informatikai szolgáltatások között mára gyakorlatilag minden olyan fajta megjelent, mely Nyugat-Európában is meghonosodott, az ott jellemző átfogó megoldások viszont inkább csak a vezető hazai nagyvállalatokra vagy a multinacionális cégek magyar leányvállalataira jellemzőek. A Bell Research és a Think Consulting által készített Magyar infokommunikációs jelentés adatai a szolgáltatások és termékek széles választékára utalnak, de egyben a fejlődés lehetőségének méreteit is jelzik. Utóbbira utal például, hogy a magyar nagyvállalatoknak közel egyharmada a piackutatók által felsorolt vállalatvezetési szoftver-hardver megoldások közül egyet sem használ.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!