A médiabirodalom a napokban közzétett eredményével még az optimista elemzőket is meglepte, de a vállalat internetes részlege az AOL továbbra is gyengén muzsikált. A részleg hirdetési bevételei 48 százalékkal estek vissza, és egész évre is 35-45 százalékos csökkenést prognosztizálnak.
Ugyanakkor mint elemzők megjegyzik a mélyponton túl van a részleg és vannak biztató jelek. A legfontosabb, hogy minden jelentős piackutató cég növekedést vár az internetes hirdetések területén, amely 5 és 10 százalék között lehet. Ez köszönhető annak, hogy számos nagy hirdető kezdi felfedezni magának a webet.
Az eddig a hagyományos médiákban hirdető vállalatok pedig a nagy forgalmú oldalakat részesítik előnyben, így az AOL komolyan profitálhat belőlük. Ráadásul, mint azt az iparági elemzők kiemelik az AOL fejlesztései beérhetnek, a cégnek van ugyanis az egyik legjobb, a hirdetéseket kiszolgáló infrastruktúrája. A rendelkezésre álló adserver rendszer ki tudja szolgálni a különböző rich medias, vagy video alapú kreatívokat, továbbá bizonyos speciális targeting lehetőségeket is kínálnak. Ennek tükrében a vállalat több hosszútávú megállapodást köthet.
Növekvő online reklámbevételek az AOL-nél
Úgy tűnik az AOL Time Warner csoport fekete báránya az internetes részleg is lassan magára talál. Igaz a 2001-es fúzió idején remélt teljesítményt talán soha nem fogják elérni, legalább a nullszaldós gazdálkodásra van némi remény.