2p

A nemzetközi tőzsdék hosszú betegeskedés után kezdenek magukhoz térni. Az elmúlt időszak azonban megtizedelte azon cégeket, amelyek nem tudtak új szemlélettel közelíteni a vállalati növekedés témájához. Az alábbiakban ezt a kérdéskört járjuk körül.

Ez történt a Volkswagennel is a spanyol Seat és a cseh Skoda megvétele után. E vásárlások nemcsak kapacitásnövekedést jelentettek és ezzel együtt a termelési költségek csökkentését is, hanem azt is, hogy a VW megtanulta: hogyan kell egy újfajta termelési alapon kis autókat gyártani. A korábbi wolfsburgi központosított termelési rendszer körülményei között a termelékenység alacsony, a termelési költségek viszont igen magasak voltak. További növekedés Wolfsburgban szinte lehetetlenné vált a gyártelep ésszerűtlen nagysága és tehetetlensége következtében. Viszont a két megvásárolt gyár nemcsak a hazai piacát kínálta a VW-nek, hanem a kisebb gyártási költségeket, az új értékesítő hálózatot és az új európai kapacitást is. Jóval megnövekedett darabszámú kocsik gyártásával a VW jobban tudta hasznosítani mérnöki és fejlesztési képességeit. A VW beruházások nagyon is jövedelmezőnek bizonyultak, a vállalat ezzel visszanyerte az 1990-es évek elején elvesztett piacvezető helyét Európában, sőt 1992 és 98 között még a wolfsburgi gyárak termelékenysége is 30 százalékkal nőt.

A cikk folytatása

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!