2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nemzetközi tőzsdék hosszú betegeskedés után kezdenek magukhoz térni. Az elmúlt időszak azonban megtizedelte azon cégeket, amelyek nem tudtak új szemlélettel közelíteni a vállalati növekedés témájához. Az alábbiakban ezt a kérdéskört járjuk körül.

A Merck vagy a Telefonica példája azt igazolja, hogy a vállalatfelvásárlások helyes növekedési stratégiának bizonyultak, iparágukban e vállalatok vezető helyet foglalnak el. Természetesen az elért sikerek nem garantálják a tartós sikert, és ma ezeknek a vállalatoknak újabb kihívásokkal kell szembenézniük és megtalálniuk a sikeres válaszokat.

Végkövetkeztetések

Sok évi karcsúsítás, átszervezés után az 1990-es években a vállalatok újra felfedezték a növekedés varázsát. Noha a világgazdaság növekedése lelassult, a vállalati vezetők és a kutatók egyaránt fontosnak tartották annak felfedezését, hogy a vállalatok hogyan és miért növekednek. Az e kérdésekre e fentiekben adott válaszok közül néhány nyilvánvalónak látszik. Így az, hogy az innováció és a vállalatvásárlások gerjesztik a növekedést. Megjegyzendő: mégis gyakran előfordul, hogy nem sikeresek az innovációk, és az is előfordul, hogy a vállalatfelvásárlások sem váltják be a hozzájuk fűzött várakozásokat.

A növekedéssel kapcsolatos tapasztalatok közül megszívlelendők a következők: először is az, hogy a növekedés fontos és elérhető célkitűzés, még a stagnáló iparágakon belül is. Ezt a Vizcaya-Bilbao spanyol bank és a Swatch órák esete igazolta. Második szempontként megjegyzendő, hogy növekedési lehetőséget nyújt a vállalat belső erőinek és képességeinek a mozgósítása is, de a külső világ, például a piac bővülése is megalapozhatja a növekedést. E kettős szemlélet érvényesült az SAP, a Nokia, a Glaxo és a Telefonica estében.

Végezetül a vállalatoknak tudatosítaniuk kell azt, hogy a növekedésnek különböző, egyedi, lehetőségei adódnak, és nincs egyetlen általánosan alkalmazható, biztos módszer. A fontos az, hogy olyan megoldást válasszon a vállalat, amely képességeinek érvényesülését és a fogyasztói igényeket összehangolja. Ezt mutatták be a fentiekben az SAP, a Nokia, a Swatch és a Volkswagen példái.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!