2p

A fogyasztási cikkeket forgalmazó Unilever holland-brit kereskedelmi konszern a harmadik negyedévben a világgazdasági válság ellenére is növelte értékesítéseit, igaz, árcsökkentések támogatásával.

A harmadik negyedévben az értékesítési volumen éves összevetésben 3,6 százalékkal nőtt.

Értékesítési árbevétele viszont a gazdasági válság miatti árcsökkenés következtében csak kismértékben, 10,2 milliárd euróra csökkent 10,43 milliárd euróról. Adózott eredménye a 2008-as azonos periódussal összevetve 41 százalékkal 1,5 milliárd euróra esett vissza.

A nyereség csökkenésének első számú oka a Sara Lee mosószer és testápoló szer forgalmazó vállalat 1,1 milliárd euróért történt megvásárlása volt. Az Unilever hasonló akvizíciókkal készül növelni áruforgalmát és bővíteni termékpalettáját.

Az Unilever márkái közé tartoznak egyebek között az Omo, Axe, Becel, Knorr, Langnese, Du darfst, Dove és Domestos.

Paul Polman, a konszern vezérigazgatója kijelentette: "Kedvező fejleményeket tapasztalunk az országok többségében a világ minden táján és a termékkategóriák többségében."

Növekvő értékesítési volumen mellett az Unilever élelmiszer, kozmetikum és tisztítószer üzletágának átlagos árszintje 2,3 százalékkal, Ázsiában és Afrikában 1,3 százalékkal, Észak- és Dél-Amerikában 0,2 százalékkal csökkent.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!