3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában 2009 novemberében közel 10 ezerrel, 1,118 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) kedden az MTI-vel. A közlemény szerint a gyorsjelentés az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A digitális előfizetéssel rendelkezők száma a vizsgált 14 szolgáltatónál 1,109 millióról 1,118 millióra emelkedett novemberben, míg az analóg előfizetések száma ebben a körben 1,372 millióról 1,354 millióra csökkent. Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 45,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az októberi 44,7 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 359 ezerről 374 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma, ugyanakkor 6 ezerrel 744 ezerre csökkent a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 14,5 százalékról 15,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya, a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 30,2 százalékról 30,1 százalékra csökkent, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése pedig 55,3 százalékról 54,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi -  ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 52,6 százalékról 51,1 százalékra csökkent, a UPC-é 24,4 százalékról 24,6 százalékra módosult, a Magyar Telekom pedig 17,8 százalékról 19,1 százalékra növelte részesedését.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma novemberben 1,731 millióról 1,728 millióra csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,372 millióról 1,354 millióra esett, míg a digitális előfizetések száma 359 ezerről 374 ezerre nőtt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 35,4 százalékról 35,3 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 21,3-ről 21,6 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 11,9 százalékról 12,1 százalékra nőtt. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, október után novemberben is 32,1 százalékos piaci hányaddal. A második DIGI piaci részesedése 24,2 százalékról 23,9 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 20,3 százalékról 20,8 százalékra növelte részesedését.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!