3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában 2009 novemberében közel 10 ezerrel, 1,118 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) kedden az MTI-vel. A közlemény szerint a gyorsjelentés az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A digitális előfizetéssel rendelkezők száma a vizsgált 14 szolgáltatónál 1,109 millióról 1,118 millióra emelkedett novemberben, míg az analóg előfizetések száma ebben a körben 1,372 millióról 1,354 millióra csökkent. Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 45,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az októberi 44,7 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 359 ezerről 374 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma, ugyanakkor 6 ezerrel 744 ezerre csökkent a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 14,5 százalékról 15,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya, a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 30,2 százalékról 30,1 százalékra csökkent, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése pedig 55,3 százalékról 54,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi -  ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 52,6 százalékról 51,1 százalékra csökkent, a UPC-é 24,4 százalékról 24,6 százalékra módosult, a Magyar Telekom pedig 17,8 százalékról 19,1 százalékra növelte részesedését.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma novemberben 1,731 millióról 1,728 millióra csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,372 millióról 1,354 millióra esett, míg a digitális előfizetések száma 359 ezerről 374 ezerre nőtt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 35,4 százalékról 35,3 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 21,3-ről 21,6 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 11,9 százalékról 12,1 százalékra nőtt. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, október után novemberben is 32,1 százalékos piaci hányaddal. A második DIGI piaci részesedése 24,2 százalékról 23,9 százalékra csökkent, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 20,3 százalékról 20,8 százalékra növelte részesedését.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!