A kiskereskedelemben eladott jégkrém éves mennyisége 2007 június-2008 májusban meghaladja a 25 millió litert, ami 1 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Értékben a növekedés mértéke 8 százalék, egyik évről a másikra, állapította meg a Nielsen piackutató vállalt felmérése.
Emelkedik az értékben mért eladásokon belül a pálcikás, tölcséres, szendvics, összefoglaló néven impulz jégkrémek aránya. Rájuk jut az értékesítés több mint egyharmada. Jelentősebb részt, közel kétharmadot visznek el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek, de csökken a piaci részesedésük.
A jégkrém fő beszerzési helyei a modern üzlettípusok. A 400 négyzetméteresnél nagyobb boltok részaránya kétharmad az értékben mért forgalomból. A diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401-2500 négyzetméter eladóterű csatornára 43 százalék jutott a bolti értékesítésből, forintban számolva.Az előző időszakhoz képest 1 százalékponttal növekedett a bolttípus piaci súlya.
A hipermarket piaci részesedése 24 százalék, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi, hasonló periódusban. A hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) boltok értékben mért piaci részesedése 33 százalék.
A fogyasztói átlagárak úgy alakulnak, mint a hullámvasút pályája. A családi jégkrém nyáron lesz olcsóbb, és szezonon kívül drágább. Például egy liter átlagára legutóbb december-januárban 589 forint volt, addig májusban 557-re csökkent. Az impulzus jégkrémek átlagára a melegebb hónapokban általában viszonylag magas.