TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

A széles körben elterjedt nézet szerint az internetes cégek túlnyomó többsége veszteséggel működik. Alaposan rácáfol erre a véleményre az ActivMedia 2001. tavaszán végzett, az egész világra kiterjedő kutatása, melynek során 500 web site vezetőjével készítettek interjút.

Chris Zook, a Bain & Company stratégiai igazgatója szerint az internetes cégek közt napjainkban lezajló folyamat korántsem példa nélküli a gazdaság történetében. A 90-es években, a példa nélküli gazdasági fellendülés idején a cégek 90 százaléka nem volt képes fenntartani a folyamatos növekedést. Azoknak a cégeknek a vizsgálatából, melyek 10 éven keresztül átlagosan 5,5 százaléknál jobban növekedtek kiderült, hogy 85 százalékuk az alaptevékenységre (core business) koncentrált, nem pedig a legújabb gazdasági divatokat követve próbált fennmaradni.

Bár az internetes cégek még nem rendelkeznek 10 éves múlttal, az 1994-2001 között alapított 1500 tisztán internetes vállalkozás vizsgálatából kiderül, hogy 2 százalékuknál is kevesebben voltak képesek három éven keresztül nyereséges növekedést fenntartani.

Még több részlettel szolgál a B2C vállalkozások jövedelmezőségéről a Boston Consulting Group tanulmánya. A Shop.org megbízásából készített éves jelentésből kiderül, hogy a katalógus-áruházak közül 72 százalék, a hagyományos bolttal is rendelkezők közül 43 százalék, míg a tisztán web alapú boltok közül 27 százalék nyereséges. A működési költségek csökkentése mindegyik vállalkozás-típusnál komoly eredményeket hozott. A marketing költségvetés megnyirbálásának hatására az egy ügyfél megszerzésére eső átlagos költség a korábbi 38 dollárról 29 dollárra esett vissza. (A tisztán web alapú vállalkozásoknál a '99-es 82 dollár tavaly 55 dollárra csökkent.)

Az e-kereskedések teljesítményének javulása mellett persze akad még tennivaló. Valamennyi szakértő egyetért abban, hogy ma már nem annyira a választék növelésével, mint inkább az ügyfélszolgálati munka fejlesztésével lehet visszatérésre csábítani a vásárlókat. A még mindig számos bizonytalansági tényező közt egy dolog biztos: Az egyszer (még mindig drágán) megszerzett vásárló megtartása a hosszútávú siker titka.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.