2006. január-augusztusban a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken csaknem 30 ezer rendezvényt tartottak, amelyek 34,6 százaléka (10309) vállalati, míg 27,4 (8173) százaléka szervezeti rendezvény volt. Az incentive és a kulturális rendezvények, illetve a vásárok részesedése 1-2 százalék körül alakult.
A rendezvényeken összesen több mint 290 ezer vendég vett részt, akik több mint 580 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. Ez az összes vendégszám 6 százalékát és a vendégéjszakák 4,2 százalékát jelenti. A rendezvényekre érkezők 29,5 százaléka külföldi, 70,5 százaléka belföldi volt. A külföldi vendégek részaránya az incentive rendezvényeknél a legmagasabb (84,0 százalék), ezt követik a kiállítások (50,1 százalék), majd a vállalati (31,3 százalék) és a szervezeti rendezvények (28,3 százalék). A belföldiek részaránya a kulturális rendezvények esetében kiemelkedően magas (84,5 százalék) volt.
A legtöbb vendégéjszakát a szervezeti (45,4 százalék) és a céges (27,6 százalék), fajlagosan pedig a kulturális (107,9 éj), az incentive (33,2 éj) és a szervezeti (32,4 éj) rendezvények hozták a szálláshelyeknek az első nyolc hónapban.
Menedzsment Fórum
Nyolc hónap, 30 ezer rendezvény
Harmincezer rendezvényt tartottak az idei év első nyolc hónapjában a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Ez több mint 290 ezer látogatót jelent, akik közel 600 ezer vendégéjszakát töltöttek el nálunk.