2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Deloitte szeptember 26-án ünnepélyes keretek között nevezte meg Londonban, hogy melyik az ötszáz leggyorsabban fejlődő technológiai cég az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) térségben. Az EMEA betűszóból ezúttal a Middle East kapta a legnagyobb hangsúlyt: mindhárom dobogós Izraelből érkezett. A nyolc leggyorsabban fejlődő magyar cég közül egy sem fért be az első százba, és csupán három foglal helyet a mezőny első felében.

A három legjobban teljesítő magyar cég átlagosan több mint ezer százalékos növekedéssel van jelen a toplistán: az Assocom Kft. árbevétele az elmúlt öt évben közel 15-szörösre, az AITIA International Zrt.-é több, mint 12-szeresre, míg az Adverticum Zrt.-é bő nyolcszorosra nőtt az európai mérési szempontok szerint.

Ezek a számok persze meg se közelítik az izraeli, holland, angol élmezőny növekedési ütemét. A TOP 500-ból az első öt növekedési üteme az elmúlt évben átlagosan huszonnyolcezer százalék volt, a győztes Voltaire Ltd.-é pedig több mint ötvenezer százalék.

Mindezen nem csodálkozik Szabó Hédy, aki az Adverticum Zrt. vezérigazgatójaként utazott a Tech Fast 500 eredményhirdetésre: "A több tízezer százalékos fejlődést produkáló győztesek elmúlt ötévi fejlődését tőkebevonások, akvizíciók jellemezték. A kiugró növekedések egyikét sem pusztán organikusan érték el."

Hozzátette: "Ez éppenséggel nem vigasz, rávilágít arra, hogy a kockázati tőke hazánkban egyelőre nem olyan mértékben fordul a technológiai cégek felé, ahogy Angliában, Izraelben vagy mondjuk Lengyelországban."

A fenti gondolatsort alátámasztja az az összegzés, mely szerint egy-egy ország hány vállalata került be a Tech Fast 500-as listára. Eszerint Magyarország a középmezőnyben, a tizenkettedik helyen áll.

Közvetlenül előttünk Lengyelország, mögöttünk Csehország végzett. Első helyre az Egyesült Királyság került 81 vállalattal, majd Izrael következett 45 kitüntetettel (s ebben a 3 dobogós hely mindegyikével).

A leggyorsabban növekvő európai vállalat csak a ranglista negyedik helyét tudta megszerezni: ez a holland TomTom NV, amely 17 193 százalékos növekedést produkált. 

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!