A három legjobban teljesítő magyar cég átlagosan több mint ezer százalékos növekedéssel van jelen a toplistán: az Assocom Kft. árbevétele az elmúlt öt évben közel 15-szörösre, az AITIA International Zrt.-é több, mint 12-szeresre, míg az Adverticum Zrt.-é bő nyolcszorosra nőtt az európai mérési szempontok szerint.
Ezek a számok persze meg se közelítik az izraeli, holland, angol élmezőny növekedési ütemét. A TOP 500-ból az első öt növekedési üteme az elmúlt évben átlagosan huszonnyolcezer százalék volt, a győztes Voltaire Ltd.-é pedig több mint ötvenezer százalék.
Mindezen nem csodálkozik Szabó Hédy, aki az Adverticum Zrt. vezérigazgatójaként utazott a Tech Fast 500 eredményhirdetésre: "A több tízezer százalékos fejlődést produkáló győztesek elmúlt ötévi fejlődését tőkebevonások, akvizíciók jellemezték. A kiugró növekedések egyikét sem pusztán organikusan érték el."
Hozzátette: "Ez éppenséggel nem vigasz, rávilágít arra, hogy a kockázati tőke hazánkban egyelőre nem olyan mértékben fordul a technológiai cégek felé, ahogy Angliában, Izraelben vagy mondjuk Lengyelországban."
A fenti gondolatsort alátámasztja az az összegzés, mely szerint egy-egy ország hány vállalata került be a Tech Fast 500-as listára. Eszerint Magyarország a középmezőnyben, a tizenkettedik helyen áll.
Közvetlenül előttünk Lengyelország, mögöttünk Csehország végzett. Első helyre az Egyesült Királyság került 81 vállalattal, majd Izrael következett 45 kitüntetettel (s ebben a 3 dobogós hely mindegyikével).
A leggyorsabban növekvő európai vállalat csak a ranglista negyedik helyét tudta megszerezni: ez a holland TomTom NV, amely 17 193 százalékos növekedést produkált.