A Magyar Márkaszövetség kezdeményezésének fő célja a kezdetektől változatlan: felhívni a fogyasztók figyelmét a megbízható, minőségi márkák előnyeire. Ezt többek között az egyre gyakoribb élelmiszer-botrányok, hamisítások, vagy a legális, de rossz minőségű termékek okozta vásárlói panaszok is indokolják.
Az idei mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány kilenc jól ismert márkát sorakoztat fel kétezer óriásplakáton és sajtóhirdetésekben. A reklámok a fogyasztói bizalmat hangsúlyozzák, amit a gyártói márkák megbízhatósága garantál. Ebben az évben a Márkaszövetség tagjai közül a Beiersdorf, a Bunge, a Gyermelyi, a Henkel, a Magyar Cukor, a Nestlé, a P&G, a Reckitt-Benckiser és az Unilever vesznek részt a kampányban.
Kétmilliárdos médiaköltség
A Magyar Márkaszövetség 2000-ben indította első kampányát a márkás termékek népszerűsítésére, azóta minden évben utólagos piackutatással is vizsgálják a reklámozás hatékonyságát. A tavalyi akció eredményességét a TGI Magyarország kutatása is igazolta, hiszen a megkérdezettek körében a reklámok hatására 17 százalékkal növekedett az ismert márkák iránti vásárlási szándék, 15 százalékkal a márkák fontosságának fogalma, illetve 35 százalékos növekedést mutatott a kampány ismertsége is.
A kezdetektől közel harminc cég hetven terméke vett részt a kampányokban, s az eddig igénybe vett mintegy húszezer óriásplakát, illetve a televíziós reklámok és a sajtóhirdetések médiaköltsége listaáron számolva meghaladta a kétmilliárd forintot. A kezdeményezés időközben más országokban is sikert aratott, a hazai tapasztalatokat felhasználva már a német, lengyel, olasz és norvég piacokon is összefogtak a gyártók márkáik védelmében.
Mint arról az Mfor korábban beszámolt, míg 10-15 évvel ezelőtt a drága ékszereket, órákat, luxuscikkeket hamisították világszerte, addig napjainkban hétköznapi termékeket, többek között élelmiszereket, sőt gyógyszereket, autóalkatrészeket dobnak piacra a hamisított termékek gyártói. Sőt, az is a veszélyes új folyamatok közé tartozik, hogy egyre nagyobb számban szervezett bűnözői csoportok állnak a hamisított cikkek szállítása mögött.