2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A napokban kezdődött a Magyar Márkaszövetség nyolcadik reklámkampánya, amely a gyártói márkák megbízhatóságára és jó minőségükre hívja fel a fogyasztók figyelmét. A marketing-akciót a rossz minőségű, illetve a hamisított termékek növekvő száma is indokolja.

A Magyar Márkaszövetség kezdeményezésének fő célja a kezdetektől változatlan: felhívni a fogyasztók figyelmét a megbízható, minőségi márkák előnyeire. Ezt többek között az egyre gyakoribb élelmiszer-botrányok, hamisítások, vagy a legális, de rossz minőségű termékek okozta vásárlói panaszok is indokolják.

Az idei mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány kilenc jól ismert márkát sorakoztat fel kétezer óriásplakáton és sajtóhirdetésekben. A reklámok a fogyasztói bizalmat hangsúlyozzák, amit a gyártói márkák megbízhatósága garantál. Ebben az évben a Márkaszövetség tagjai közül a Beiersdorf, a Bunge, a Gyermelyi, a Henkel, a Magyar Cukor, a Nestlé, a P&G, a Reckitt-Benckiser és az Unilever vesznek részt a kampányban.

Kétmilliárdos médiaköltség

A Magyar Márkaszövetség 2000-ben indította első kampányát a márkás termékek népszerűsítésére, azóta minden évben utólagos piackutatással is vizsgálják a reklámozás hatékonyságát. A tavalyi akció eredményességét a TGI Magyarország kutatása is igazolta, hiszen a megkérdezettek körében a reklámok hatására 17 százalékkal növekedett az ismert márkák iránti vásárlási szándék, 15 százalékkal a márkák fontosságának fogalma, illetve 35 százalékos növekedést mutatott a kampány ismertsége is.

A kezdetektől közel harminc cég hetven terméke vett részt a kampányokban, s az eddig igénybe vett mintegy húszezer óriásplakát, illetve a televíziós reklámok és a sajtóhirdetések médiaköltsége listaáron számolva meghaladta a kétmilliárd forintot. A kezdeményezés időközben más országokban is sikert aratott, a hazai tapasztalatokat felhasználva már a német, lengyel, olasz és norvég piacokon is összefogtak a gyártók márkáik védelmében.

Mint arról az Mfor korábban beszámolt, míg 10-15 évvel ezelőtt a drága ékszereket, órákat, luxuscikkeket hamisították világszerte, addig napjainkban hétköznapi termékeket, többek között élelmiszereket, sőt gyógyszereket, autóalkatrészeket dobnak piacra a hamisított termékek gyártói. Sőt, az is a veszélyes új folyamatok közé tartozik, hogy egyre nagyobb számban szervezett bűnözői csoportok állnak a hamisított cikkek szállítása mögött.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!