A krónikus többletkapacitások, az erős autópiaci verseny és az ennek nyomán csökkenő nyereségesség mostanra cselekvésre késztette a PSA vezetését: a vezérigazgató által vázolt költségcsökkentési terv az idei első félévi 2,7 százalékról 2010-ig 5,5-6 százalékra, majd 2015-ig 6-7 százalékra akarja feljavítani az üzeminyereség-rátát.
Christian Streiff elmondta: a költségcsökkentési terv szerint Európában - ahol a legmagasabb béreket fizetik ki - leállítják a további munkaerő-felvételt, és nyolcezer fővel csökkentik az állományi létszámot, főként korai nyugdíjazás, illetve önkéntes távozások révén.
A Peugeot-Citroen világszerte 211 ezer főt foglalkoztat, ebből 68 ezret Európában. A terv a létszámcsökkentés mellett az értékesítés hatékonyságának növelését, az állandó, a fejlesztési és a logisztikai költségek csökkentését és a kapacitás-kihasználás javítását tűzi ki célul.