A kormányzati portálon nyilvánosságra hozott - hirdetmény közzétételével indított, tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményeként létrejött - kontraktus az áfával együtt 800.100.000 forint keretösszeg teljes felhasználásáig, de legfeljebb az aláírástól számított egy évig hatályos azzal, hogy az utolsó pénzügyi teljesítésre 2013. június 30-ig kerülhet sor.
A cég eseti megrendelések alapján dolgozik, feladata a Miniszterelnökség integrált kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó stratégiai tervezési, tanácsadási, kreatív tervezési, médiavásárlási és -gyártási, szervezési, produkciós, valamint telemarketing feladatok ellátása.
Az I.M.G. dolgozhat ki média- és márkakommunikációs stratégiát, tervezhet médiakampányokat, részt vehet rádióreklámok és reklámfilmek elkészítésében. Utóbbi kapcsán a keretszerződéshez kapcsolódó műszaki leírásban az olvasható: a Miniszterelnökség arra törekszik, hogy a társadalmi célúság követelményeinek megfelelő, kis költségvetésű reklámfilmeket tegyen közzé. Az I.M.G. a dokumentáció alapján call centeren keresztüli kutatásokat és automata hívásokat is lebonyolít majd a Miniszterelnökség részére.
A dokumentum szerint a kormányzati kommunikáció alapvető célja, hogy bemutassa: a kormány összefüggő döntések sorozatával tudatosan építi az erős, jól működő, nemzeti érdekeket képviselni és érvényesíteni képes Magyarországot. A gazdaság talpra állítása, valamint a jó és erős állam megteremtése elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a nemzeti együttműködés rendszere hosszú távon is szilárd és működőképes kormányzati bázis maradjon - írják a kommunikációs stratégiai irányról szóló részben. E szerint az emberek többsége támogatja a kormány munkáját és elégedett annak intézkedéseivel, azonban ahhoz, hogy "ez a hallhatólagos támogatás tevőleges összefogássá váljon, egy új, átfogó meggyőződés megalapozása szükséges".
Az anyag fontos feladatként jelöli meg, hogy meghatározott intézkedések köré brandeket építsenek fel, amelyeket az emberek egyértelműen a kormányhoz kötnek. Már megalapozott brandként beszél a leírás a "Versenyképes Magyarország" és a "Jó állam" brandekről, a felépítésre várók között említi a "Működőképes egészségügy", a "Kulturális állam", a "Zöld állam" és a "Lehetőség" brandeket.
A következő időszak kiemelt feladatának nevezik a bulvársajtó tudatos használatát és azt, hogy lehetőséget adjanak a visszacsatolásra, a kétirányú kommunikációra. A szóhasználat kapcsán a Miniszterelnökség megjegyzi, a kormány arculatát erősítendő továbbra is használni kell "a már bejáratott, jobboldalhoz kötődő olyan kifejezéseket, mint a nemzet, haza, erkölcs, felelősség, józan ész".
A tárgyalásos eljárás ajánlattételi szakaszában ügynökségi mintafeladatot írtak ki, amelynek kidolgozása a közbeszerzési eljárásban való részvétel egyik alapfeltétele volt. Témája a "Nemzeti Konzultáció a közbiztonságról" volt, a kampány fiktív költségvetését 50 millió forintban jelölték meg.
MTI