4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 9. heti nézettségi adatok alapján még csak feltételezni lehetett, ám a múlt heti számok alapján nagy valószínűséggel megállapíthatjuk, hogy a tavaszi műsorrend nagyon bejött az RTL Klubnak. A csatorna hétköznap estéken a kereskedelmi célcsoportban ismét nagyon ellépett a nagy vetélytárstól.

Elsősorban az egy hete már kiemelt vetélkedő (lásd: Nagyon bejött Balázs új vetélkedője), az Egy perc és nyersz sikere áll az RTL Klub dominanciája mögött, ám ennél azért többről van szó. Az RTL Klub ugyanis úgy újította meg a programjait, hogy a korábban a TV2 által uralt délutáni, illetve kora esti műsorsávban is nagyobb közönségarányt ér el. A csatorna új dél-amerikai szappanoperái ugyan messze vannak az RTL átlagos számaitól, ám a TV2 sorozatait így is maga mögé tudják utasítani. 

A kereskedelmileg kevésbé releváns délutáni programok után azonban sokkal fontosabb időszak jön. Az elmúlt közel egy év után, amikor is a hírműsorok versenyét többnyire a TV2-ös Tények "uralta", immár úgy tűnik, ezt a skalpot is elvesztette a második számú csatorna. A hírműsorok idejére kialakuló RTL-es lépéselőnyből este hét óra után a 18-49-es korosztály körében előbb komoly, majd fél 8-tól utcahossznyi előny lesz estéről estére. A hagyományosan az RTL Klub időszakának számító 8-11 órás zónában pedig esélyt sem ad legfőbb versenytársának a piacvezető csatorna.

Érdekes egy pillantást vetni a középmezőnyre is, ahol szintén van mérhető hatása a tavaszi programoknak. Az M1, mely a jó évkezdet után visszaesett, és azon a szinten nagyon beragadt, egyre távolabbról figyeli a két kisebb kereskedelmi csatornát. A Cool ugyanis a pénteki napot kivéve nagyon egyenletes teljesítménnyel biztosította a közel hét százalékos közönségarányát. Míg a Viasat3 elindította a megosztó, ám részben ezért (viszonylag) népszerű programját, az Éden Hotel 2-t. A sajátgyártású program pedig előrelendítette a csatornát.
Bár kevésbé látványos volt a változás, de újított a TV2 is, hiszen a Jóban rosszban dupla részekkel jelentkezik. Ez arra elég, hogy felfele húzza a csatorna számait, hiszen a sorozat a csatorna átlagánál jobb közönségaránnyal fut, ám arra kevés, hogy a Barátok közt, illetve az RTL komoly nyomás alá kerüljön. A TV2 ráadásul hiába tette péntekre a Megasztárt, ezúttal sem tudta hozni az adott estét (főműsoridőben, 18-49-es korosztályban) az adó, hiszen a tehetségkutató előtt és után is a piacvezető csatorna sokkal több nézőt ér el. Így a 10. héten is minden este az RTL Klub átlagos közönségaránya volt (főműsoridőben, 18-49-es korosztályban) a legmagasabb.
A piacvezető csatornát a tévé előtt ülők 26,8 százaléka követte átlagosan, míg a TV2 minimálisan javítva 17,2 százalékot ért el. A középmezőny tagja közül a Cool (6,8% SHR) továbbra is nagyon stabil, míg a Viasat3 (5,8% SHR) lassan kapaszkodik fel. Nem tudott érdemben javítani az M1 (5,1% SHR), míg a középmezőnyt ezúttal is az F+ zárta, mely jelentősen visszaesett, és 3,8 százalékos közönségaránnyal kellett beérnie ezúttal.
A dupla Jóban rosszban részeknek köszönhetően az esti filmek, illetve sorozatok gyakorlatilag egy időben kezdődnek a két nagy csatornán, így összevetésük is jóval egyszerűbb. Hétfőn a Dr. Csont ugyan messze volt korábbi számaihoz, de magabiztosan tudta le az NCIS-t. Az RTL Klubon adott Nagyágyúk is felülmúlta a NCIS: Los Angeles legutóbbi részét. Kedden a TV2 az ütközéspont című filmmel rukkolt ki, de nagyon gyengén szerepelt, a Menatlista simán legyűrte. A TV2 azzal vigasztalódhatott, hogy legalább a vállalatcsoport férfiak számára indított tematikus adója, a Pro4 jó számokat hozott a BL-meccsel. Szerdán Friderikusz Sándor (Legyen Ön is milliomos) ismét simán maga mögé utasította Doktor House-t. A TV2 számára a Született feleségek hozott némi gyógyírt.
Csütörtökön vígjátékok csaptak össze, az RTL Klub a Vadiúj vadnyugattal hozta a párbajt a TV2 által vetített Agyő nagy ő című filmmel szemben. Pénteken sovány vigasz volt a Megasztár jó szereplése a TV2 számára, hiszen, ahogy fent jeleztük, hiába múlta felül a Miami helyszínelőket, az estét az RTL Klub nyerte.

A hétköznapi tündöklést a múlt héthez hasonlóan ezúttal sem követte kiugró produkció a hétvégén az RTL Klub részéről, ám a TV2 sem tudott csodát tenni. Szombaton a nézők Jack Sparrow kalandjainak második részét (Karib-tenger kalózai 2 - RTL) részesítették előnybe Babe, a kismalaccal szemben. Vasárnap a Cobra 11 felülmúlta a Naplót, majd meglehetősen szoros volt a csata az Ocean's 13 (RTL) és a Mr Bean nyaral (TV2) között. Az RTL Klubon vetített film vége összeért Hajdú Péter Frizbijével, így a showman-nek nem sok esélye volt. 
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!