2p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A vásárlókért folytatott harcban egyre nagyobb szerepet kapnak a személyre szabott weboldalak. A felhasználók jelentős része azonban attól tart, hogy a az ehhez szükséges adatok gyűjtése, tárolása és terjesztése veszélyezteti személyiségi jogaikat.

A személyi adatok védelmére az elmúlt években számos megoldást dolgoztak ki, de önmagában egyik sem nyújt kielégítő megoldást. A felhasználók eleve kételkedve fogadnak minden olyan szoftveres módszert (Cogit, Persona), melyet maguk az adatgyűjtők építenek be a rendszerbe. Nem sokkal népszerűbbek a különféle, független cégek által üzemeltetett, a személyes adatokat védő szolgáltatások (Incogno, iPrivacy) sem. Csak a legrutinosabb, technikai részletekben is járatos vásárlók hajlandók arra, hogy speciális, "anonim vásárlást" lehetővé tevő szoftvereket vásároljanak (McAfffe persona firewall, Freedom) és üzemeltessenek.

A kereskedők, szolgáltatók a vásárlók adatainak "kisajátításával" csak elidegenítik maguktól azokat. Sokkal tartósabb, eredményesebb lesz az együttműködés, ha a felhasználók maguk kontrollálhatják az adatok gyűjtését és megosztását. Az adathasználat engedélyezése és letiltása (opt-in, opt-out, ), az adatvédelmi irányelvek előtérbe helyezése, a felhasználó részletekbe menő, érthető, gyakorlatias tájékoztatása segítheti a bizalom helyreállítását.

Az adatoknak értéke van, annak tehát, aki adatokat akar gyűjteni fizetnie kell érte. A felhasználó készségesebben szolgáltat valós adatokat, ha ezért valamilyen különleges szolgáltatást kap, vagy megtakarításhoz jut. A "fizetségnek" arányban kell állnia a szolgáltatott adatok értékével.

Az adatvédelem nem korlátozódhat egyetlen szolgáltatásra, annak ki kell terjednie az egész hálózatra. Az EU megfelelő szervezetei komolyan vizsgálják a World Wide Web Consortium által kifejlesztett P3P szabvány bevezetését. Ennek lényege, hogy az adatvédelmi elveket a számítógépek számára érthető nyelvre fordítják le, amit azután a felhasználó gépe automatikusan képes ellenőrizni. Az adatkezelés felőli aggályok eloszlatásában szintén komoly szerepet játszhatnak azok külső auditáló cégek, melyek rendszeresen ellenőrzik és hitelesítik az adatgyűjtők módszereit és adatvédelmi irányelveit

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!