5p

Egyre inkább élményszerűvé teszik a vásárlást a nagyáruházak, a Saturnban olvashatunk és kávét főzhetünk, a Praktikerben pedig internetezéssel tölthetik idejüket a vásárlást megunók. Az ElectroWorld az új, Arena Plazában található üzletben erősített hasonló szolgáltatásokkal. Mfor.hu háttér.

Kávézz és vásárolj!

Egyre több áruházlánc tesz azért, hogy a vásárlást élménnyé tegye, így a nagyobb műszaki kiskereskedelmi egységek is. A Saturn például ennek érdekében új, Duna Plazában lévő üzletében az összes terméket kipróbálhatóvá teszi. A cég így visszajelzést kaphat a vásárlóktól az adott termékről, a vevő pedig egyrészt tudja, hogy mit kap a pénzért cserébe, másrészt ezek után nagyobb eséllyel jön vissza az áruházba - közölte az mfor.hu-val Balogh Péter, a Saturn koncepciómenedzsere.

A boltban egy kávészigetet is kialakítottak, amire eddig nem volt példa egyik ilyen típusú kereskedelmi egységben sem Magyarországon. Sokan még mindig nem hiszik el, hogy működés közben figyelhetik meg a készülékeket, és meg is kóstolhatják azt, hogy milyen italt főz a kiszemelt kávéfőző - tájékoztatott az első napok tapasztalatairól Balogh Péter. "Úgy vettük észre, hogy nagyon tetszik a vásárlóknak, és egyre többen használják ezt a lehetőséget. A kávészigeten többféle kávét biztosítunk a kipróbáláshoz, de ha valaki az otthon megszokott kávéját hozza el, azt is beleteheti bármelyik készülékbe."

Könyvvel erősítettek

Az egyedi ötletek közé sorolható a könyvsziget is, amely nemcsak a Saturn, de az elektronikai áruházak történetében is szokatlan. Azért tartotta fontosnak ennek a létrehozását a cég, mert szerintük a komplex szórakoztatásba ez is beletartozik, illetve szerették volna tovább bővíteni a kínálatukat. Szerintük egyébként a könyv nagyon is közel áll a fő profilukhoz, a szórakoztatóelektronikához, hiszen például hangoskönyvet és lexikális szoftvereket eddig is árultak. Ráadásul a könyvosztályon olyan kiadványok is találhatóak, amelyek segítséget nyújtanak különböző elektronikai cikkek használatához.

Emellett terveznek főzőbemutatókat is, a fiatalok körében pedig rendkívül népszerű a játéksziget, ahol az összes forgalomban lévő játékkonzolt kipróbálhatják. A XXI. századi megoldásokkal a fiatal, 18-40 év közötti célcsoportot szeretnék megnyerni.

Előtérbe kerülnek az interaktív funkciók

AZ Electro World az Arena Plazában nyitotta meg az első olyan egységét, amely számos pluszszolgáltatással várja az ügyfeleket. A cég szempontjából "leg" üzlet (legnagyobb, legmodernebb, legnagyobb termékkínálattal és -árukészlettel rendelkező bolt) nyitásakor azt a célt tartották szem előtt, hogy a vásárlás mellett élményt is nyújtsanak a hozzájuk betérőknek. Az ötezer négyzetméter alapterületű üzlet - amely a cég nyolcadik egysége Magyarországon - "interaktív funkcióival" tűnik ki a műszaki lánc többi boltja közül.

Pluszszolgáltásokkal veszik fel a harcot

A Praktiker barkácsáruház is számos olyan kiegészítő szolgáltatással jelentkezett az utóbbi időben, amely élményszerűvé teszi a vásárlást. Az új vecsési áruházban például olyan technológiai újdonságokkal találkozhatunk, amelyek valószínűleg csak 5-10 év múlva lesznek elterjedtek a kereskedelemben Dömötör Péter marketingvezető szerint.

Az összes termék árát elektronikus árcímke mutatja, míg a vevők tájékozódását internetes infoterminálok segítik. A kávézóban pedig vezeték nélküli hálózat biztosítja az internetkapcsolatot. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján úgy tűnik, a magyar vásárlók igénylik az interaktív lehetőségeket és a kényelmi szolgáltatásokat, mert ezek élményszerűbbé teszik a vásárlást - tette hozzá a vezető.

A mostani újítások bevezetésének hátterében többek között egy tavasszal készült kutatás áll, amelyből egyértelműen kiderült, hogy a hagyományos szempontok (ár, kényelem) mellett mind jobban fókuszba kerül a vásárlási élmény.

Gyorsabbá válik a fizetés az elektronikus kosárral 

A Praktiker a jövőben is szeretné minél egyszerűbbé és szórakoztatóbbá tenni a vásárlást, ezért tovább kívánják fejleszteni az ilyen típusú szolgáltatásaikat. 1-2 éven belül szeretnének bevezetni az úgynevezett intelligens kosarat első lépésben a törzsvásárlói kártyával rendelkező vásárlóknak. Terveik szerint a készüléket az áruházba való belépéskor a kártya felmutatása ellenében bocsátják a vevő rendelkezésére. A vásárló az eszköz segítségével kényelmesen sétálgatva gyűjtheti a "kosár" memóriájába a megvásárolni szándékozott termékek kódjait.

Ha pedig véletlenül meggondolja magát, menet közben tetszőlegesen változtathat a felvett adatokon: kitörölhet vagy hozzáírhat bármit a listához. Sőt, az eszköz segítségével a termékekről további információkat is kérhet. Amikor pedig már pontosan tudja, mit is akar vásárolni, a pénztárhoz érve az adatok egyszerűen áttöltődnek a kasszába, így ezzel is jelentősen rövidül a kasszánál töltött idő, gyorsul a fizetés folyamata.

A hazai barkácspiac a legtelítettebb a régióban, emiatt a barkácsáruházak mindent megtesznek azért, hogy a vásárlók elégedetten távozzanak az üzletekből - vélte Dömötör Péter. Ehhez azonban ma már nemcsak minőségi termékek és kedvező árak szükségesek, hanem kiegészítő szolgáltatások is. A Praktikernél számos ilyet igénybe lehet venni, kezdve az utánfutó-kölcsönzéstől a konyhatervező programokon át az internetes megrendelés lehetőségéig.

A barkácspiac többi szereplője szintén fontosnak tartja, hogy a vásárlást élményszerűvé és kényelmesebbé tegye. A Bauhaus például olyan praktikus megoldással jelentkezett új, Dunakeszin nyílt üzletében, mint az autós vásárlást megkönnyítő drive-in részleg, amely a december végén nyíló szigetszentmiklósi egységükben szintén megtalálható lesz.

Kovács Zita 

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!