"Ez kényelmes fizetési mód. Az emberek nem mindig hordják magukkal a kézitáskájukat vagy a pénztárcájukat, de mobiltelefonjukat igen" - jelentette ki Brady Brewer, a Starbucks alelnöke.
Fizetni a hitelkártyáról feltöltött iPhone- vagy BlackBerry-alkalmazások segítéségével lehet, s a cég a szolgáltatást hamarosan hozzáférhetővé teszi az Android-tulajdonosok számára is.
A kávézólánc a most bevezetett fizetési módszert átmeneti megoldásnak tekinti, mert hosszabb távon az Ázsiában már rendkívül népszerű, a telefonba épített chipek segítségével működtetett NFC (near-field communcations) technológiát kívánja alkalmazni.
A lap szerint 2010-ben világszerte 100 milliárd dollárnyi kifizetést intéztek mobiltelefonnal. Ez az összeg 2012-re várhatóan megduplázódik.
Az amerikai piac három mobilszolgáltató óriása, a Verizon, az At&T és a T-Mobile nemrégiben bejelentette, hogy Isis néven közös vállalkozást hoz létre az NFC alapú fizetések meghonosítására. Ennek tesztelését jövőre kezdik meg az Egyesült Államokban.
A Starbucks a feltölthető ajándékkártyák sikere nyomán döntött a mobiltelefonos fizetés bevezetése mellett. Az üzletekben minden ötödik vásárlást ilyen kártyával hajtanak végre, s az ügyfelek több mint 1,5 milliárd dollárt töltöttek fel rájuk.
A kávézólánc két üzletében már 2009 óta kísérletezett a mobiltelefonos fizetéssel.
MTI