Október első felében üzemszerűen, tehát csúcsidőszakban is közlekednek majd a Combinók a 4-6-os vonalon. Mint ismert, a korábban sorozatosan meghibásodó villamosok szeptember 6-tól csupán az esti, kora éjjeli órákban járnak.
Donáth: most túl feszült a hangulat
Donáth hozzátette: reményei szerint a mostani "felfokozott hangulat" október elejére lecsillapodik majd, így akkor már biztonságosabb körülmények között futhatnak a járművek. A korlátozásra azért volt szükség, mert - a hivatalos indoklás szerint - a gyér forgalmú esti órákban a Combinókon szolgálatot teljesítő biztonsági emberek nagyobb eséllyel fülelik le a vandálokat, mint a napközbeni csúcsforgalomban. Donáth szerint az is az októberi időpont mellett szól, hogy ekkor már több Combino lesz a birtokukban, ráadásul addig a karbantartók és a sofőrök több rutinra tesznek szert.
Nem dobják vissza a villamosokat
Mint ismert, hétfőn Demszky Gábor figyelmeztette a Siemenst: ha valamelyik Combino "akárcsak öt percre is meghibásodik a következő időszakban, azt visszaküldik a német cégnek és a pénzt is visszakérik." Donáth a nyilatkozatot nem kívánta kommentálni, viszont közölte: a BKV nem vizsgálja a visszaküldés lehetőségét.
"4-5 perces zavarok miatt nem fogunk ilyen lépést tenni. A Combinók meghibásodási aránya egyébként kisebb, mint az érintett vonalon futó hagyományos villamosainkké. Időt kérünk mindenkitől, hogy bebizonyíthassuk: nincs probléma a Combinókkal" - tette hozzá.
Kötbért fizet a Siemens
A vezérigazgató-helyettes egyúttal megerősítette azon korábbi értesülésünket, miszerint az eddigi problémák nyomán már benyújtották kötbérigényüket a Siemens felé, s a német cég a BKV-nak járó összeget ki is fizeti. A társaság a járművek árának 0,05 százalékos kötbérét követelheti, ez villamosonként 1300 eurót jelent egy napra vetítve. Az üzemképesség nem teljesítéséért járó összesített kötbér a szerződéses ár maximum 15 százaléka lehet.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum