A Toyota - a világ legnagyobb autógyártója, amely tavaly 9,51 millió autót adott el - decemberben indította be a Camry modell oroszországi gyártását, amelynek ára 22 ezer dollár. A gyár évi 40 ezer kocsit bocsát ki, de kapacitását 200 ezer darabra szándékoznak növelni idővel.
A Toyota Oroszország iránti érdeklődését az is táplálja, hogy az Egyesült Államokban és Európában csökken az eladások növekedési tempója. Oroszország már ma is a Toyota legnagyobb európai piaca, már maga mögé utasította Németországot is: tavaly Oroszországban 157 ezer Toyota kelt el.
Az olcsó autók kategóriájában a fő konkurens az orosz piacon a ma már szintén vonzó Lada lesz, amely 5-6 ezer dollárba kerül. Szakértők szerint sokan fordulnak majd az AvtoVAZ kocsiitól a Toyotához, mert a cég széles kereskedőhálózattal rendelkezik, s bár a szerviz elég költséges, nincs probléma az autók javításával és karbantartásával.
Konkurenciát jelenthetnek a Toyotának az orosz piacon a kínai gyártók, nem is szólva a minap bemutatott indiai Tata Nanóról, a világ legolcsóbb autójáról, de az indiai cég egyelőre nem készül az orosz piacra.