2p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európában küszöbön áll a légi piac konszolidációja: több céget is kínálnak eladásra, eközben egyre inkább eltűnnek a különbségek a diszkont és a szokványos charter légitársaságok között.

A konszolidációnak elemzők szerint épp itt az ideje, mivel - az Egyesült Államokkal ellentétben - az európai légi piac rendkívüli módon megosztott: az USA-ban az öt legnagyobb légi cég uralja a piac 67 százalékát, Európában csak 31 százalékát. Egyebek mellett ezzel magyarázható, hogy az idén és jövőre a kontinensen várhatóan fel fog gyorsulni a fúziós folyamat, ami még inkább elmossa a különbségeket az egyes légi cégek szolgáltatásai között.

Több ügylet is körvonalazódik: a német LTU például a Thomas-Cook leányvállalatát, a Condort vette célba. Az olasz kormány már régóta keres vevőt a gyengélkedő Alitaliára, az Európában piacvezető fapados légitársaság, az ír Ryanair az ír nemzeti légitársaságot, az Aer Lingust szeretné megvenni.

Ez utóbbi ügylet révén a Ryanair a diszkont társaságok számára jelenleg még elképzelhetetlen kategóriában, a transzatlanti piacon is megvethetné a lábát.

A hagyományos és a fapados cégek közötti különbségek is még jobban elmosódhatnak a közeljövőben: a hagyományos légitársaságok - mint például a Lufthansa is - igyekszenek olcsó árakkal elhódítani az utasokat versenytársaiktól.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!