3p

Már hagyománnyá vált a hazai Coopnál az olimpia támogatása, amelyet a cég az idei nyári játékok alkalmával sem mulaszt el. A csoport szerint – amelynek nyeresége tavaly némileg visszaesett az előző évhez képest, de még így is a második helyet foglalja el a hazai élelmiszerlánc-piacon – a társadalmi felelősségvállalás ma már elengedhetetlen az üzleti sikerhez. Mfor.hu beszámoló.

Fontos nekik a sport

Bár a száz százalékban hazai tőkével működő Coop csoport a tavalyi évet némileg kisebb nyereséggel zárta, 3,5 milliárd forinttal a 2007-es négymilliárdhoz képest, megőrizte meghatározó pozícióját a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi piacon. A visszaesés elsősorban a magyar gazdaság rosszabb teljesítményének tudható be – közölte Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója egy pénteki sajtótájékoztatón neves olimpikonok és sportszakemberek körében.

Sportolóink részvételét az indokolta, hogy a cég, amely a tavalyi év eredményeit és a 2008-as célkitűzéseket ismertette, bemutatta üzletpolitikáját is, amelynek hosszú idő óta kiemelt pontja a nemzeti kultúra támogatása: a művészeteket, a sportot és a közművelődést egyaránt szponzorálják.

Pozitív várakozások

A vállalatcsoport egyébként optimistán tekint a jövőbe, hiszen a magyar gazdaság is kilábalt a jelek szerint a gödörből: az előrejelzések szerint a GDP növekedési üteme várhatóan három százalék lesz 2008-ban, míg a háztartások fogyasztása 0,9 százalékkal emelkedhet szemben a 2007. évi mínusz 2,2 százalékkal. A várakozások szerint a kiskereskedelmi forgalom pedig 1,5 százalékkal nőhet , miközben tavaly ez az érték mínusz három százalék volt.

A társaság bevételének alakulása folyamatosan emelkedő tendenciát mutat, tavaly 440 milliárdot ért el. A csoport – amely számos kistelepülésen, falvakban is jelen van - a magyar piacon a legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi franchise rendszert építette ki: közel hétszáz kis- és középvállalkozás a tagja. A boltok száma jelenleg meghaladja az ötezret.

A boltmárka piaci részesedése tekintetében jó helyet foglal hazánkban a Coop, a Gfk Hungária adatai szerint 10,5 százalékkal a második helyet foglalja el a Tesco (14,3) mögött megelőzve olyan vállalatokat, mint a CBA, a Penny Market, a Plus és az Auchan.

Tendenciák

Murányi László szerint idén továbbra is koncentráció és láncosodás várható a hazai belkereskedelemben, emellett a hipermarketek térnyerése is folytatódhat – bár lassuló ütemben. Nem tesz jót a magyarországi élelmiszerláncoknak, hogy újabb, német típusú hard diszkont, az Aldi jelent meg az itthoni piacon. Jellemző az is, hogy az üzletláncok bővülése fokozatosan lassul.

A háztartások fogyasztásában az élelmiszerek részaránya tovább csökken, ez az életszínvonal emelkedésének köszönhető. Az elmúlt években a minőség, a frissesség és az árszínvonal állt az első helyen az üzletek választásánál, a fogyasztóknak ez várhatóan ugyanolyan fontos lesz a jövőben is.

A csoport továbbra is nagy hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalásra, ami Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke szerint előnyökhöz juttathatja őket a multinacionális cégekkel szembeni versenyben. A magyar élsportot 1996 óta támogatják, többedik alkalommal szponzorálják az olimpiát, de felkarolták helyi sportegyesületek, óvodák, iskolák ügyét is, sőt Kecskeméten egy saját szakközépiskolát is működtetnek.

Kovács Zita

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!